آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تملک املاک فرسوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

شهردار منطقه 20 از تسریع روند تملک املاک فرسوده این منطقه به ویژه محله‌های قدیمی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) خبر داد.
تملک املاک فرسوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده این منطقه دارای 209 هکتار بافت فرسوده است، عنوان کرد: با عملیاتی شدن طرح توسعه بافت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، 12 هکتار از بافت فرسوده آن محدوده واقع در محله هاشم‌آباد و نفرآباد ساماندهی می‌شود که آزادسازی آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و از اقدامات اولویت‌دار است.

وی در ادامه وجود گسل ری را تهدیدی برای محله‌های قدیمی این منطقه دانست و گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است تا با ارائه تسهیلات و امتیازات ویژه، کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محدوده بافت فرسوده با اولویت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را ارتقا بخشد.

کتانباف هدف از ساماندهی بافت فرسوده را رفع خطر از شهروندان و بهسازی سیمای عمومی منطقه 20 که از از نظر تاریخی و مذهبی موقعیت ویژه‌ای دارد برشمرد و افزود: به منظور ترغیب شهروندان و رفع موانع احتمالی پیش رو، مسیر ویژه‌ای برای صدور پروانه‌های ساختمانی املاک واقع در بافت فرسوده این منطقه طراحی شده است که شهروندان با مراجعه به دفاتر خدمات نوسازی مردمی منطقه 20 می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

شهردار منطقه 20 با پیمایش سواره و پیاده‌ای که به‌همراه قائم‌مقام، معاونان، مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و شورایاران از محله‌های بهشتی، ولی آباد و هاشم‌آباد ـ نفرآباد داشت، درخواست‌های شورایاران و شهروندان را مورد بررسی کارشناسی قرار داد و راهکارهای لازم را برای رفع آن ارائه داد.

این گزارش حاکی است، سومین بازدید محله به محله شهردار منطقه 20 از محله‌های بهشتی، ولی‌آباد و هاشم‌آباد ـ نفرآباد همراه با 29 مصوبه بود که بازگشایی خیابان الله‌وردی، پیاده‌روسازی خیابان شهید فدایی، ایمن‌سازی حریم راه‌آهن، احداث بوستان در دولت‌آباد قیصریه، تملک املاک معارض در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، آسفالت پارکینگ‌های اطراف حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، اصلاح هندسی تقاطع امام علی(ع) و شهید رجایی جنوب، تکمیل جنگل کاری بوستان معلم و … از جمله مهمترین آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.