آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تهران کاغذ نیست که آن را تکه‌تکه کنیم

 

راگا نیوز: معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهر مانند یک تکه کاغذ نیست که آن را پاره پاره کنیم، گفت: خیال مردم از منتفی شدن جدایی ری از تهران راحت باشد چرا که نمی‌شود مردم ری را از مردم تهران تفکیک کرد.
 
تهران کاغذ نیست که آن را تکه‌تکه کنیم

جعفر هاشمی تشکری اظهار داشت: خط 3 مترو از چهاردانگه به بزرگراه ساوه و آزادگان رسیده و کار خودش را شروع کرده است و تقریبا به اتمام رسیده است و در نهایت این خط به چهار راه حضرت ولی‌عصر (عج) منتهی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: قسمت مرکزی خط 3 ساخته شد و قسمت شمالی این خط نیز در اولویت دوم ما می‌باشد چرا که ما هم‌اکنون در حال ساخت قسمت جنوبی خط می‌باشیم.

وی در ارتباط با جداسازی اداره حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی و سایر ادارات دولتی شهرستان ری از تهران عنوان کرد: هر از گاهی عزیزان ما در دولت مسائلی را مطرح می‌کنند که اذهان عمومی را به خود مشغول می‌کند و این در حالی می‌باشد که کارشناسان این‌گونه مسائل را غیرمنطقی و غیرقابل اجرا می‌دانند و ما نیز به شنیدن این‌گونه مسائل عادت کرده‌ایم.

هاشمی تشکری با اشاره به منتفی‌شدن جدایی ری از تهران بیان داشت: من اعتقاد دارم شهر مانند یک تکه کاغد نیست که آن را پاره پاره کنیم چرا که یک شهر تکه تکه شده کارآیی ندارد و به درد نمی‌خورد و امروز همه باید به‌ دنبال وصل کردن باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: نمی‌شود مردم تهران را از مردم ری جدا کرد و خیال مردم عزیزمان از بابت منتفی‌شدن جدایی ری از تهران راحت باشد و من نیز بارها گفته‌ام که این‌گونه طرح‌ها فقط وقت مسئولان را می‌گیرد و هیچ فایده دیگری ندارد.

هوشمندسازی آزمایشی ایستگاه‌های اتوبوس در جنوب تهران

وی در ادامه در ارتباط با هوشمند سازی آزمایشی ایستگاه‌های اتوبوس شهرستان ری ابراز داشت: این یکی از موفق‌ترین طرح‌های ما بود چرا که در این طرح تمام اتوبوس‌های شهر تهران به GPS مجهز شدند و ضمن اینکه ایستگاه‌های اصلی نیز دارای صفحه نمایشگر شدند که شهروندان عزیزمان با استفاده از آنها بهترین راه برای رسیدن به مقصد خود را انتخاب می‌کنند.

هاشمی تشکری یادآور شد: بعضی از مسئولان می‌گفتند که این امکانات در جنوب شهر تهران توزیع نشود اما مردم خوب شهرستان ری به بهترین صورت ممکن استفاده کردند و نشان دادند که در برابر اطمینان و اعتماد مسئولان قدردان هستند و به خوبی از این دستگاه‌ها استفاده کردند و مطمئن باشید ما نیز مردم شهرستان ری را الگویی برای تمام مردم استان تهران معرفی می‌کنیم.

باید فاصله شمال و جنوب تهران کمتر شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما باید توسعه امکانات را از جنوب تهران آغاز کنیم، گفت: این نظر شهردار تهران است چرا که ایشان عقیده دارند که باید عقب‌ماندگی‌های جنوب از شمال در چند سال اخیر جبران شود و در واقع فاصله شمال با جنوب با ایجاد امکانات در جنوب تهران جبران شود.

مشکلات طرح جمع‌آوری دست‌ فروش‌های مترو

هاشمی تشکری در ارتباط با طرح جمع‌آوری دست‌ فروش‌های مترو اظهار داشت: ما پلیس مترو را با هماهنگی حراست مترو فعال کردیم و روزانه ده‌ها نفر از این افراد دستگیر می‌شوند و بعضی از آن‌ها با اجناس‌شان به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند اما متأسفانه مراجع قضایی احکامی که مانع ورود مجدد این افراد به مترو شود را در نظر نمی‌گیرد و این اساسی‌ترین مشکل ما می‌باشد و نتیجه عدم صدور حکم این می‌شود که فردای آن روز همان شخص را دوباره در مترو می‌بینیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: مشکل دیگر ما در این طرح عواطف و احساسات مردم می‌باشد که در هنگام برخورد با دست‌فروش‌ها مانع از انجام این کار می‌شوند که چرا یک فرد بدبخت و بیچاره که زندگی خود را با فروش بیسکویت می‌گذراند را دستگیر می‌کنید و ما در واقع با یک سری مشکلات فرهنگی نیز مواجه هستیم.

جزئیات طرح متروی ورامین

هاشمی تشکری در ارتباط با واگذاری متروی ورامین به شرکت مترو بیان داشت: در اصل شرکت متروی تهران و حومه می‌باشد که تعریف ما از حومه به نظرم باید مورد نقادی قرار بگیرد و باید بدانیم که حومه شامل شهرهای اطراف تهران می‌شود. در این طرح تجربه نشان داد با توجه به هزینه‌هایی که کردند اما نتیجه‌ای نگرفتند و حتی قرار بود متروی تهران- قم، تهران- ورامین و تهران- پرند نیز تأسیس شود که این اتفاق صورت نگرفت که در نتیجه شهرداری تهران به موازات دولت سرمایه گذاری کرد و هم‌اکنون با کمک یکدیگر این طرح را پیش می‌برند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.