آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است

کریم رئوف روز یکشنبه درجلسه توجیهی طرح توانمندسازی سرپرست خانوار(صندوق های خرد مالی) بخش قلعه نو اظهار داشت: بخش قلعه نو ضمن برخورداری از پتانسیل و ظرفیت های بومی از برخی کمبودها رنج می برد که برای رفع آنان نیازمند همکاری و همیاری مسوولان و دولتمردان هستیم.

وی افزود: اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانواریکی از دغدغه های دولت تدبیر و امید است.

بخشدارقلعه نو تصریح کرد: یکی از برنامه های معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارتقا سطح دانش و آگاهی آنان شش مرحله آموزشی را برای توانمند سازی و توان افزایی این دسته از سرپرستان خانوار با هدف استقلال کاری و مالی برگزار خواهد شد.

رئوف بیان داشت: تاکنون حمایت از زنان سرپرست خانوار با پرداخت مبلغی از سوی نهادهای حمایتی به عنوان مقرری انجام و سعی میشد مشکلات معیشتی این گروه رفع شود.

پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک استان تهران در ادامه این جلسه اظهار داشت: تکمیل بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار و جمع آوری اطلاعات آنها را آغاز کرده ایم که در شهرری این بانک اطلاعاتی تکمیل و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده است دوره های توانمندسازی و توان افزایی را برای این گروه برگزار شود.

زهرا مافی ضمن معرفی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهت رفاه حال زنان سرپرست، افزود: این طرح شامل مراحل مختلف همچون، تشکیل اتاق فکر بانوان و انتخاب تسهیل گر از بین آنها خواهد بود.

به گفته وی، این طرح با اهدافی همچون توانمندسازی زنان، ایجاد اشتغال بانوان و کار آفرینی بانوان همراه است که نیازمند همدلی و همکاری بخشدار و دهیاران و مسوولان شد.

وی تاکید کرد: اگر همدلی و تعامل بین زنان سرپرست خانوار و مسوولان ایجاد نشود این طرح به اهداف خود که همان توانمندسازی کارآفرینان نخواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.