آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

توصیه‌های بهداشتی شبکه بهداشت شهرستان ری به مناسبت هفته سلامت مردان

mardan93_17089به گزارش راگانیوز کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفتگو با راگانیوز اظهار داشت : سلامتی انسان‌ها از هر سن و جنس مهم است ولی سلامت مردان به‌عنوان مهم‌ترین بخش کار و تولید هر جامعه‌ای اهمیت بیشتری دارد و این مسئله زمانی پررنگ‌تر می‌شود که با نگاهی اجمالی به آمارها متوجه می‌شویم آقایان کمتر به‌سلامتی خود توجه می‌کنند. یک دیدگاه کلی باعث شده است تا مراجعه مردان به پزشک کمتر باشد درصورتی‌که آقایان به دلیل حضور مداوم در جامعه و اشتغال در کارهای سخت بیشتر در معرض خطرات هستند. سوانح و حوادث، مسمومیت‌ها، مشکلات ارگونومی برای مردان بیشتر به وجود می‌آید.

شریفی گفت :هفته سلامت مردان فرصت مناسبی است تا بیش‌ازپیش به این مهم پرداخته شود. در این هفته سعی می‌شود تا با تا کید بر مشکلات و بیماری‌های شایع در مردان، دیدگاه کلی جامعه تغییر داده شود و مردان برای انجام آزمایش‌ها و معاینات پیشگیری ترغیب شود.

شعار امسال هفته سما (ایمنی کلید رسیدن به جامعه بدون حادثه) انتخاب‌شده تا توجه به حوادثی که در محل کار و جامعه برای آقایان رخ می‌دهد معطوف شود.

وی تاکید کرد :درهرحال باید دقت کنیم که کلید رسیدن به پیشرفت داشتن جامعه‌ای سالم است و جامعه سالم را انسان‌های سالم می‌سازند. تأمین سلامت افراد وظیفه همه سازمان‌هاست و همکاری نزدیک آنان را می‌طلبد. به‌یقین هماهنگی بیشتر صنایع، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و ادارات با سیستم بهداشت و درمان کشور می‌تواند در شناسایی، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها بسیار مفید باشد. به خاطر داشته باشیم که مردان بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند پس همه برای سلامتی آنان تلاش کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.