آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جامعه اسلامی برای رشد و پیشرفت نیازمند سیره عملی شهداست

راگانیوز- رییس انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان ری گفت: جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند سیره عملی شهداست.

 

به گزارش  راگانیوز به نقل ازایرنا، ˈاسماعیل شاه محمدی ˈدر بیست و یکمین سالگرد شهید سید مرتضی آوینی و در جمع اعضای انجمن صنفی خبرنگاران و خانواده معظم شاهد اظهارداشت: شهید آوینی نه تنها متعلق به شهرری بلکه با خلق آثار بزرگ و ماندگار فرهنگی به یک چهره ملی و بعضا جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: شهدا به ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که باید به آنان متوسل شویم و برای تقویت و رشد و تعالی خود از برکات، اندیشه و وصایا شهدا بهره ببریم.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران، عکاسان، مسوولان و کارکنان مطبوعات و رسانه های شهرستان ری بر سرم زار این شهید اهل قلم تاکید کرد: ما با حضور خود بر سر مزار این شهید ضمن تجدید پیمان با آرمانهای والای شهدا با استفاده از تمام ظرفیت ها رسانه شهرستان برای مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان نظام اسلامی تلاش خواهیم کرد.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه در هر انقلابی عنصر خون و پیام ، موجب تحول و دگرگونی خواهد شد، اظهار داشت: پیام خون شهدا زیربار ظلم و زور نرفتن است و تا زمانی که خون های به ناحق بر روی زمین ریخته شود، ظالمان و زورگویان آسوده خاطر نخواهند بود.

جواد علما افزود: شهید سید مرتضی آوینی تمام هستی خود را در راه انتقال پیام خون سرخ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گذاشت و خود نیز در این راه به جمع یاران شهیدش پیوست.

وی گفت: راه شهدا باید ادامه یابد و وظیفه اهل قلم و اصحاب رسانه است تا برای انتقال پیام خون شهدا در برابر تهدیدات نرم دشمنان یک لحظه هم غافل نشده و با تکیه بر رهنمودهای رهبری و توان مردمی، از حریم و حرمت اسلام و مسلمین به نحوی شایسته حراست کنند.

مشاور فرماندار شهرستان ری گفت: تاثیر قلم و هنر هفتم شهید آوینی که همانا به تصویر کشیدن مجموعه روایت فتح بود، برای همیشه ماندگار خواهد بود و از این رو اصحاب رسانه ضمن حفظ حرمت نگهداشت این آثار باید پیام رسان راه شهدا بویژه سید اهل قلم باشند.

حسین خلیل آبادی افزود: در مظلومیت رسانه ها شکی نیست و در ابتدا انجمن صنفی خبرنگاران شهرری برای رفع این مظلومیت و محرومیت در سطح شهرستان باید گام های موثری بردارد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر شهرری نیز با اشاره به سالگرد شهید مرتضی آوینی گفت: شهدا دیدبان با بصیرت جامعه اسلامی هستند و تبیین اندیشه و عمل به وصایا آنان یکی از وظایف مهم مردم و مسوولان است.

حسین فتح اللهی شهید آوینی را نماد شهید جهاد فرهنگی بر شمرد و افزود: این شهید با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1370 موسسه فرهنگی روایت فتح را راه اندازی و با مستند سازی در خصوص تبیین اندیشه و ابعاد مختلف رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس پیام شهدا را به جامعه اسلامی انتقال داد.

وی، با بیان اینکه هم اکنون بیش ازهر زمان دیگر جامعه اسلامی نیازمند افکار، و اندیشه شهید آوینی است، گفت: شهدا عزت مندی و اقتدار را به مردم نشان داده اند و امروز در این مسیر تنها شخصیتی که بطور کامل پیام شهدا را دریافت کرده و به ملت منعکس می کند رهبر معظم انقلاب است و رسانه ها باید با اتحاد و در عین حال سرمایه گذاری و صبوری، نسبت به انعکاس اخبار صحیح و شفاف اقدام کنند.

اعضای انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان ری به مناسبت فرارسیدن بیست و یکمین سالگرد شهادت سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.