آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آئین جشن ملی فن آوری هسته‌ای در شهرداری باقرشهر برگزار شد.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی شورای اسلامی باقرشهر،به مناسبت 20 فروردین سالروز ملی فن آوری هسته‌ای جشن باشکوهی در شهرداری باقرشهر با حضور دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار گردید.

در این مراسم شهردار باقرشهر ضمن تبریک این روز گفت:بیستم فروردین نقطه عطفی در تاریخ پیشرفت علمی کشورمان محسوب می‌شود و این پیروزی بسیار عظیم با خودباوری ملت و دولت به ویژه دانشمندان جوان،استقامت ملی و به برکت خون شهدا حاصل شده است.

استاد فرج با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: فعالیت در زمینه‌ی فرهنگ کشور یک واجب فراموش شده است، فرهنگ انقلابی همواره با نظام جمهوری اسلامی عجین بوده است ولی متأسفانه کارهای ریشه‌ای در این خصوص انجام نشده است.
وی افزود: در عرصه‌ی فرهنگ کارهایی با موفقیت حاصل می‌شود که برگرفته از فرهنگ صحیح و اسلامی باشد که در اجرای آن مردم هم باید کوشا باشند.
استاد فرج تصریح کرد: برای عملی کردن اقتصاد و فرهنگ در جامعه باید با عزم ملی و مشارکت همگانی وارد میدان شد و تنها با حرکت جهادی و همت مضاعف است که می‌توان به این مهم دست یافت.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروزه دستیابی به دانش هسته‌ای یک انتخاب لوکس و تشریفاتی یا محتاج دستور و اوامر بیگانگان نیست بلکه یک ضرورت است و باید مسیر تحولات و پیشرفت دانشمندان جوان وطن را پاس بداریم و آن را هموار و از انها حمایت کنیم.

ایرج لک معروفی تاکید کرد: ما امروزه دیگر از حق مسلم خود در برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای عبور کرده‌ایم و نیازمند استقلال هسته‌ای در تحقیقات، تولید دانش، آموزش، چرخه کامل انرژی هسته‌ای، امکانات بازاریابی و فروش دانش و مواد اولیه و سوخت اتمی نیز هستیم.

وی تصریح کرد: فتوای راهبُردی مقام معظم رهبری نه یک پیام صرف به غرب برای اعلام برائت جمهوری اسلامی از موضوع سلاح اتمی است (چیزی که غرب سعی می‌کند آن را در این همین سطح تعریف نماید) بلکه به عنوان یک مطالبه بین‌المللی عرفی، عقلی و دینی از غرب است که به نمایندگی از تمامی مؤمنان و آزادگان جهان مطرح‌شده و در واقع شاید بتوان گفت انقلابی اتمی در عرصه فرهنگ استفاده از انرژی هسته‌ای می‌تواند ایجاد نماید.

در پایان رئیس شورای اسلامی باقرشهر از مجموعه شهرداری باقرشهر جهت برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر نمود.

لازم به ذکر است این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی باقرشهر، جمعی از دانش‌آموزان،مدیران شهری و استانی,امام جمعه باقرشهر و کارکنان شهرداری باقرشهر برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.