آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جشنواره نوروزخوانی به «چشمه علی» و «برج طغرل» رسید

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی در بازدید از ستاد نوروزی گردشگری شهرداری تهران، افزود: منطقه بیست شهرداری در مرکز شهرستان ری قرار گرفته است و با توجه به قدمت ۷ هزار ساله، ظرفیت های بسیار خوب تاریخی، فرهنگی و مذهبی برای گردشگری و زیارت در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: حرم مطهر سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر امامزادگان واجب التکریم، مورد استقبال زائرین و گردشگران هستند که به تناسب  این حضور، اقداماتی را برای آماده سازی فضای پیرامونی حرم مطهر از سوی شهرداری و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و اداره میراث فرهنگی ری و دیگر ارگان ها انجام شده است.

آماده سازی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای اسکان شبانه مسافران

شهردار منطقه بیست، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان، برج طغرل، گنبد اینانج، برج نقاره خانه، آتشکده ری، تپه میل و… را از ظرفیت های تاریخی خوب گردشگری این منطقه برشمرد و افزود: خوشبختانه استقبال از این مراکز خوب بوده و با راه اندازی تور ری گردی توسط ستاد نوروزی شهرداری تهران و همکاری شهرداری منطقه ۲۰،  بازدید گردشگران و مسافرین نوروزی افزایش یافته است.

صفوی به آماده سازی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم ( ع ) برای استقرار شبانه چادرهای مسافرتی زایران اشاره کرد و گفت: مدارس حضرت عبدالعظیم(ع) و امام علی(ع) نیز برای اسکان موقت فرهنگیان آماده و فضاسازی شده است.

 

استقرار ایستگاه فرهنگی در ورودی جنوبی شهر تهران

وی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی در مبادی ورودی شهر تهران و استقرار ایستگاه های فرهنگی در حرم حضرت امام خمینی(ره) افزود: مشاوره خانواده، بازی های کودکانه، اطلاع رسانی اماکن تاریخی و گردشگری از غرفه های این ایستگاه فرهنگی در ورودی شهر تهران است.

صفوی ادامه داد: ایستگاه اطلاع رسانی ویژه در قالب “ستاد اجرایی خدمات سفر شهرری” در عوارضی تهران – قم و سیاه چادر سنتی و عشایری نیز  در ورودی جنوبی پایتخت مستقر شده است تا مسافران و گردشگران با روحیه ای پرنشاط وارد شهر شوند.

اجرای جشنواره نوروز خوانی در برج طغرل و چشمه علی

وی از راه اندازی تورهای گردشگری روزانه برای مسافرین، گردشگران، شهروندان و خانواده معظم شهدای منطقه بیست به صورت ویژه خبر داد و گفت: ایستگاه های اطلاع رسانی را در نقاط پرتردد شهر استقرار داده ایم که در راستای راهنمایی مسافران و معرفی ظرفیت های گردشگری تلاش می کنند.

صفوی از برپایی جشنواره تخم مرغ های رنگی نوروزی در شهرری خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای جشنواره های “نوروزخوانی” در برج طغرل، چشمه علی و کاروانسرای شاه عباسی از دیگر برنامه های نوروزی با رویکرد احیای آئین های سنتی ویژه این ایام هستند که در این کاروانسرا علاوه بر این برنامه فروشگاه عرضه صنایع دستی نیز دایر است.

آماده سازی و گل آرایی پیرامون مراکز گردشگری

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی در فضاهای فرهنگی و تفریحی برای استفاده شهروندان و گردشگران و مسافران نورزی گفت: ما ضمن معرفی ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهر ری، نقشه هایی را جهت معرفی مشخصات این مراکز در اختیار مسافران نوروزی قرار می دهیم.

به گفته صفوی، در تهران و ری بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی و جاذبه های طبیعی غنی داراست اما تهران تاکنون مقصد سفر گردشگران نوروزی قرار نگرفته و این اقدامات ستاد گردشگری نوروزی می تواند جاذبه ها و ظرفیت ها را در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهد تا در سال های آتی و یا سایر فصول استفاده متناسب از آن انجام شود.

وی به آماده سازی و گل آرایی فضاهای پیرامونی آثار مراکز تاریخی و باستانی اشاره کرد و یادآور شد: خطوط حمل و نقل عمومی منتهی به مراکز گردشگری، تاریخی و مذهبی تقویت شده اند و امکان استفاده شهروندان از مدهای مختلف حمل و نقل عمومی درمنطقه ۲۰ فراهم است.

شهردار منطقه بیست عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب دستگاه ها و نهاد ها و ساماندهی و سازماندهی تورهای گردشگری و مجموعه هایی که در توسعه و ترویج حوزه گردشگری فعالیت دارد باعث شده با هم افزایی امکان معرفی و بهره برداری بیشتراز ظرفیت ها به عمل آید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.