آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش جوادآباد و فشافویه برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش‌های جوادآباد و فشافویه با حضور مسئولان بخش جوادآباد برگزار شد.
 جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش جوادآباد و فشافویه برگزار شد

به گزارش راگانیوز، بعدازظهر امروز جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش‌های جوادآباد و فشافویه با حضور سید همایون عباسی بخشدار جوادآباد، احمد صابری بخشدار فشافویه، عبدالرحمان زارع‌پور رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه،حجت‌الاسلام محمد عسگری رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد، وحید مرادی نسب مدیر منابع آب جنوب شرق استان تهران، منصور گل محمدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ورامین، حمید جنیدی نماینده جهاد کشاورزی شهرستان ورامین، علی سوریان کارشناس اداره منابع آب زهی شهرستان ری و با حضور کشاورزان شهرستان ورامین در سالن جلسات بخشداری جوادآباد برگزار شد.

سید همایون عباسی، بخشدار جوادآباد طی سخنانی در این نشست با اشاره به رودخانه آب شور و شیرین که به‌عنوان پساب آب تهران و مرز میان شهرستان‌های ورامین و ری است، اظهار داشت: رودخانه شور یا آب‌های نامتعادل که حاصل آب باران یا پساب کارخانه‌های صنعتی است که وارد مجرای آبی دو شهرستان ورامین و ری می‌شود که به لحاظ کیفی و آلاینده‌های زیست محیطی بهره‌برداری از آب این رودخانه مورد تائید هیچ وزارتخانه‌ای نیست ولی با توجه به کمبود آب، خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی نیاز به این آب برای کشت گیاهان ساقه‌ای نیز احساس می‌شود.

وی گفت: با توجه به این‌که این منطقه اکو سیستم طبیعی است و مهاجرت پرندگان و حیوانات را در این منطقه داریم ولی به لحاظ جلوگیری از پیش روی کویر شهرستان ورامین و ری را تهدید می‌کند.

نماینده عالی دولت در بخش جوادآباد افزود: مازاد آبی که فاضلاب شهری تهران یا آب‌های سطحی تهران از طریق رودخانه شور وارد تالاب فصلی بند علیخان می‌شود که مساحت آن بیش از 50 هزار هکتار است، به‌صورت یک لکه این منطقه را فرا می‌گیرد و بخش اعظم آن وارد بخش جوادآباد شهرستان ورامین می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی طرح ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی جنوب تهران انجام شده است و در بلند مدت با استفاده از اعتبارات تخصیصی و با همکاری اداره آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران با ایجاد تصفیه خانه در دو منطقه صالح‌آباد آب‌های سطحی کنترل جمع‌آوری و پس از ورود به تصفیه خانه برای سایر مصارف استفاده می‌شود.

بخشدار جوادآباد با گلایه از عدم حضور کشاورزان بخش فشافویه در این جلسه بیان داشت: علی‌رغم این‌که ما بین کشاورزان دو بخش جوادآباد و فشافویه بر میزان سهم خواهی حق آبه اختلافاتی وجود دارد، ولی با همدلی و همیاری رعایت عدل و انصاف با توجه به میزان تولیدات محصولات کشاورزی آنان حق آبه به کشاورزان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس آمار جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تولیدات دامی و کشاورزی این شهرستان دو برابر تولیدات کشاورزی شهرستان ری است که این سهم باید در نظر گرفته شود.

عباسی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: در جلسه بعدی که کشاورزان دو بخش فشافویه و جوادآباد حضور خواهند داشت در این ارتباط تصمیم‌گیری منطقی خواهیم داشت.

کشاورزی با آب‌های آلوده به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه نیز طی سخنانی در این نشست بیان داشت: کشاورزی با آب‌های آلوده به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و برای سلامت مردم مشکل ساز است.

عبدالرحمان زارع‌پور رئیس حوزه قضایی بخش فشافویه تصریح کرد: پاکسازی آب‌های آلوده یک وظیفه برعهده ارگان‌ها است و باید تلاش کنیم آلودگی آن را مرتفع کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.