آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جلسه بررسی مشکلات و تامین آب کشاورزی شهرستان ری برگزار شد

با حضور معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار ، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری ، رئیس منابع آب شهرستان و مشاور امور آبهای کشاورزی فرماندار و دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان ری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری ،عباسعلی سعیدیان معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار طی سخنانی در این جلسه با اشاره بر ضرورت استفاده بهینه از آب کشاورزی اظهار داشت: نیاز است کشاورزان شهرستان ری را به سمت کاهش مصرف اب و تغییر الگوی کشت پیش ببریم و با توجه به اینکه در حال حاضر به سوی خشکسالی پیش می رویم باید به این امر  توجه ویژه نمود.

سعیدیان در ادامه در خصوص تامین سوخت چاههای کشاورزی بیان داشت: در خصوص سوخت چاههای کشاورزی در نظر است که تنها به چاههایی که مجاز هستند سوخت تعلق بگیرد و به چاههای غیر مجاز سوخت تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان در خصوص ارئه مجوز به چاههای کشاورزی مختار نمی باشد و نیازمند اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای می باشند ، کشاورزان باید بمنظور دریافت سوخت نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایند و در این خصوص فرمانداری حمایت و پیگیریهای لازم را انجام خواهد داد.

معاون فرماندار در ادامه تصریح کرد: فرمانداری و صنف کشاورزان باید جهت اجرای قانون با یکدیگر متحد شده و نسبت به رفع مشکلات کشاورزان اقدام نمایند و فرمانداری شهرستان ری در خصوص ارتباط کشاورزان با مسئولین ملی اعلام آمادگی می نماید.

شایان ذکر است ، مسئله کمبود آب کشاورزی و موضوع انتقال آب سالم به مزارع ، استفاده از ابهای نامتعارف و فاضلاب و کشت جایگزین ، توزیع عادلانه حقابه های کشاورزان و  بیمه تامین اجتماعی کشاورزان بخشی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.