آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جمع‌آوری بیش از 2800 تن ضایعات از کانال‌های سرریزی به جنوب تهران

شهردار منطقه 20 خبر داد

جمع‌آوری بیش از 2800 تن ضایعات از کانال‌های سرریزی به جنوب تهران

شهردار منطقه 20 با اشاره به وجود مخازن تعدیل کننده آب‌های سطحی شهر تهران در این منطقه گفت: طی پنج ماهه اول سال جار ی بیش از 2800 تن ضایعات از این مخازن لایروبی شد.

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس عظیم بابایی ، با اشاره به این مطلب افزود:‌ طی پنج ماهه اول سال جاری بیش از 2800 تن ضایعات از مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح‌آباد و کانال‌های درجه یک، 2 و 3 و دریچه آزادگان لایروبی شد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه مخازن 600 هزار مترمکعبی واقع در صالح‌آباد به عنوان تعدیل‌کننده آب‌های سطحی شهر تهران هستند خاطرنشان کرد: به منظور رفع هر گونه آبگرفتگی عملیات لایروبی به صورت مستمر و کاملا مکانیزه در این مخازن انجام می‌شود و طی این مدت جمعاً 1800 تن لجن و ضایعات به مرکز زباله کهریزک منتقل شده است.

وی در ادامه به لایروبی مستمر کانال‌های درجه یک و دو موجود در سطح منطقه اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، لایروبی کانال‌های درجه یک  به میزان 27  هزار مترمربع، لایروبی کانال‌های درجه 2 و 3 به میزان 30 هزار متر مربع انجام شده که نقش موثری در مهار سیلاب‌های فصلی داشته است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه طی این مدت 1000 تن لجن استحصالی از دریچه آزادگان به مرکز زباله کهریزک منتقل شده است تصریح کرد: در راستای حفاری، لایروبی و نگهداری چاه‌های جذبی عملیات حفاری 56 حلقه چاه جذبی و لایروبی 10 حلقه و لایروبی و بازسازی 10 رشته قنات از مجموع 18 قنات فعال در منطقه 20 انجام شده است.

بابائی در پایان اظهار داشت: برداشت اطلاعات قنوات با استفاده از GPS و تهیه نقشه GIS، بازسازی کانال ضلع جنوب مخزن 600 هزار مترمکعبی صالح‌آباد به طول 150 متر و سرپوشیده کردن نهر قنات داخل مخزن 600 هزار مترمکعبی صالح‌آباد به طول 1000 متر از فعالیت‌های در دست اقدام اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 20 است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.