آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جنگ نرم یک نوع استعمار فرانو است

مهندس میلاد سلگی کارشناس رسانه اظهار کرد: جنگ نرم یک استعمار فرانو که آنان از هر ابزار و وسیله‌ای در راه رسیدن به اهداف شوم خوداستفاده کرده‌اند. در گذشته استعمار سرزمین‌ها به شکلی بود که کشورها برای به دست آوردن قدرت و جنگ با کشور دیگر باید از طریق حمله نظامی آن کشور را تصرف کنند و سپس تصمیم گرفتند حاکمان دست نشانده خود را در آن کشور قرار دهند اما امروزه به این روش روی آورده‌اند تا خود مردم شبیه یک سرباز شوند که دیگر مرزی برای آنان تعریف نمی‌شود

مسئول بسیج رسانه ناحیه حضرت روح الله (ره) در کارگاه آموزشی سواد رسانه که برای اولیای دانش آموزان تشکیل شده بود ضمن تاکید براینکه جنگ نرم طراحی شده از سوی دشمن را جدی باید گرفت، افزود: ما در کارگاه آموزشی رسانه برآنیم تا سواد رسانه ای افراد را بالا ببریم و ذهن مخاطب را برای آکاهی از این تهاجمات فرهنگی آماده کنیم.کارشناس جنگ نرم با اشاره به مفهوم جنگ نرم تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری جنگ نرم ایجاد تردید در دلها و افکار مردم است که به وسیله نفوذ و دروغ و ابزارهای پیشرفته صورت میگیرد.

سلگی ماهواره را عامل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و کج روی ها دانست و اعلام کرد:امروزه ماهواره عامل بسیاری از کج روی ها و ناهنجاری های اجتماعی می باشد و در تشدید تضعیف کردن اعتقادات مردم نقش موثری داشته است وی در ادامه به بررسی تهدیدات شبکه های اجتماعی موبایل پرداخت و خانواده ها را نسبت به مضرات این شبکه های اجتماعی آگاه نمود.

کارشناس رسانه وجنگ نرم در تبیین اهمییت تهدیدات شبکه های اجتماعی اینگونه گفت که در کشورهای اروپایی و امریکایی محدودیت های بسیاری را وضع کردند و این محدودیت های قانونی منحصر به کشور ما نیست.سلگی در ادامه جهت تبیین بهتر این حرف گفت. در یک مصاحبه با شبکه ABC news از رئیس جمهور آمریکا آقای اوباما در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی سوال شد که وی جواب داد به دخترانم اجازه نمی دهم از فیس بوک استفاده نمایند . در جایی دیگر زمانی که آقای اوباما در یک دبیرستان حاضر شده بود در پاسخ یکی از دانش آموزان که از وی یک نصیحت خواسته بود پاسخ داد که مراقب فعالیت هایش در فیس بوک و فضای مجازی باشد. علت چیست؟

وی افزود:از مهترین آسیب های جدی می توان به مواردی از این قبیل اشاره کرد:

الگوسازی علی الخصوص برای نوجوانان و جوانان،ایجاد افت تحصیلی برای قشری که وظیفه پیشبرد اهداف علمی کشور دارند با  با اعتیاد به استفاده از این گونه شبکه های اجتماعی،ایجاد انزوا و ارتباط های عاطفی مجازی و لذا در این ضایعه مشاهده می کنیم که فرد در جمع خانواده حضور دارد ولی زمان خود را با دوستان و مرتبطین مجازی اش سپری می کند و وقتی برای خانواده نمی گذارد .، رویج بی بندو باری های اخلاقی اهانت و به تمسخر گرفتن اقوام اصیل ایرانی و نسبت دادن مسائل ناصحیح و نارواداده کاوی و تحلیل شخصیت کاربرانترویج بی عفتی و بی حیایی در بانوان و بی غیرتی در مردان جامعه و همچنین تهدیداتی جدی که به سلامتی انسان ضربه می زنند.

بر اساس این گزارش، پخش کلیپ و مستنداتی برای تاکتیک‌های رسانه‌ای و آموزش سواد رسانه‌ای توسط کارشناس جنگ نرم و ارائه توضیحات تکمیلی از جمله برنامه‌هایی بود که در این همایش اجرا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.