آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حجت‌الاسلام رسایی: مطالبه رهبری درباره شفاف‌سازی جزئیات مذاکرات محقق نشده است

مطالبه رهبری درباره شفاف‌سازی جزئیات مذاکرات محقق نشده است

به گزارش راگانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی جمعه شب در یادواره شهدای محله شهادت شهرری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با اشاره به آیه شریفه 169 سوره مبارکه آل‌عمران «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرمایند «هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند.»

وی گفت: کسانی که در راه خداوند متعال جان دادند در امور دنیا تاثیرگذار هستند. تاثیراتی که از شهدا نقل می‌کنند بر این مهم دلالت دارد که شهدا می‌توانند در عالم دنیا تاثیر بگذارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ضمن قدردانی از برپایی یادواره شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان افزود: باید همواره به این نکته نیز دقت داشته باشیم که هرگز نباید با برپایی محافل و مجالس منتی سر شهدا بگذاریم چراکه شهدا به برپایی مجالس و محافل ما نیازی ندارند، بلکه ما نیازمند شهدا هستیم.

وی عنوان کرد: برپایی یادواره شهدا تاثیری در جایگاه و مقام شهدا در آخرت ندارد ولی ذکر و یاد شهدا تاثیرات فراوانی بر این دنیا دارد. ما محتاج این محافل و مجالس هستیم. یادواره شهدا یادآور این است که افرادی بودند که جان خودشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

رسایی با بیان اینکه هرگز شهدا برای ارزانی، مادیات و … جان خود را تقدیم نکردند، خاطرنشان کرد: همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی برای اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و میهن اسلامی جان خود را فدا کردند.

وی گفت: ایران اسلامی به دلیل حاکمیت دین مبین اسلام، محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و احیاء کردن اسلام ناب ارزشمند است.

امروز ایران برای تمام آزادیخواهان جهان الگو است

عضو فراکسیون روحانیان مجلس با تاکید بر الگوگیری کشورهای مختلف و آزادگان جهان از جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نه تنها کشورای اسلامی همانند یمن، تونس، مصر، بحرین، عراق، سوریه و … بلکه تمام آزادگان جهان ایران اسلامی را الگو و اسوه خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به ماموریتش از طرف مجلس و حضورش در بولیوی عنوان کرد: طی ماموریتی که از سوی مجلس به بولیوی رفته بودم مشاهده کردم کشورهایی که ده‌ها هزار کیلومتر با ایران اسلامی فاصله دارند نیز انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند.

رسایی بیان داشت: در این سفر در نشستی شرکت کردم که روسای قبایل مختلف کشور بولیوی در آن حضور داشتند و از میان 10 نفری که در این نشست صحبت کردند، شش نفر بر الگوگیری از انقلاب اسلامی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: آن‌ها عنوان کردند «زمانی که ما مشاهده کردیم شما در ایران بیش از 30 سال بدون اتکاء و اعتماد به آمریکا روی پای خودتان ایستادید گفتیم پس ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: من در این نشست به آنها گفتم ما در این مدت نه تنها روی پای خودمان ایستاده‌ایم بلکه پیشرفت‌های چشمگیری هم داشته‌ایم.

وی گفت: شهدای والامقام انقلاب اسلامی با ایثار، فداکاری، مجاهدت و جانفشانی‌هایشان نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز پیام انقلاب به تمام آزادگان جهان رسیده است.

دوستان امام دوست مقام معظم رهبری و دشمنان امام راحل دشمن معظم‌له هستند

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در دوران زعامتشان پا جای پای امام خمینی (ره) گذاشته‌اند، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب پس از امام راحل با قدرت آرمان‌های امام راحل و شهدا را پیگیری کردند و سند اثبات این مهم این است که امروز دوستان امام خمینی (ره) از دوستان رهبر معظم انقلاب و دشمنان امام راحل دشمن مقام معظم رهبری هستند و این یک شاخص مهم است.

وی اقتدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی را مرهون مقاومت و ایستادگی بر روی اصول دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال از کسانی که ایمانشان را حفظ می‌کنند دفاع می‌کند و ملت غیور ایران اسلامی نیز با ایستادگی بر اصول و آرمان‌های خود پیشرفت‌های چشمگیری داشتند.

رسایی بیان داشت: بیش از 36 سال مقاومت و ایستادگی بر اصول سبب شده است که امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان تاثیرگذار باشد و شهدای والامقام ایران اسلامی نقش بسزایی در این تاثیرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه هر چیزی را که در راه خداوند متعال بدهید خداوند بیش از آن را به شما باز می‌گرداند، عنوان کرد: هیچ کسی را نمی‌توانید بیابید که اموال خودش را در راه خدا داده و دچار فقر شده باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرکس که اموال، آبرو، وقت و … خودش را در راه خدا بدهد خداوند متعال بیشتر از آن را به او باز می‌گرداند.

فتنه‌هایی در پیش است

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه فتنه‌هایی در پیش است، تصریح کرد: این روزها شاهد فضاسازی‌هایی در جامعه هستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در اول فروردین ماه سال 94 در جوار بارگاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: نایب امام عصر (عج) در بیاناتشان در ابتدای سال جاری تاکید فرمودند، دو تفکر در کشور حاکم است، تفکر نخست این است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به ظرفیت‌های درون کشور و فرهنگ دینی تکیه کرد و تفکر دیگر این است که برای حل مشکل باید سیاست خارجی را عوض کرده و ار مبانی اصولی خود عدول کنیم.

رسایی عنوان کرد: اگر تفکر دوم در مدیریت کشور نبود و رسانه در اختیار نداشت و به‌دنبال عوض کردن فکر و اراده مردم نبود هرگز رهبر معظم انقلاب به آن اشاره نمی‌فرمودند.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس خاطرنشان کرد: بصیرت این نیست که رهبر فرزانه انقلاب یک موضوعی را عنوان بفرمایند و بعد ما آن را انجام دهیم،‌ بصیرت این است که وقتی معظم‌له به یک موضوع اشاره کرده و ابعاد و شاخص‌های آن را مطرح می‌کنند ما آن را پیگیری و اقدام کنیم.

مطالبات به حق رهبری 32 روز است که روی زمین مانده است

رسایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای گفت: رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند «مخالف مذاکره زیر سایه تحریم و تهدید باشید و زیر بار زور نروید».

وی افزود: این روزها شاهد فضاسازی‌هایی در جامعه هستیم و تلاش می‌کنند حتی دولت نیز تحت تاثیر این فضاسازی‌ها قرار بگیرد و مجبور به انجام کاری شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند جزئیات مذاکرات را به مردم بگویید و این جزئیات را با مردم در میان بگذارید.

رسایی بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب در میان گذاشتن جزئیات مذاکرات با مردم را مصداق همدلی با مردم دانستند. ولی 32 روز از بیان این مطالبه به حق رهبری می‌گذرد اما تاکنون این مطالبه محقق نشده است و متاسفانه رسانه‌ها پیگیری این موضوع را رها کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.