آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حساب رژیم وهابی آل سعود از برادران اهل سنت جداست

به گزارش راگانیوز ،  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام سید علی مروج عصر چهارشنبه در جمع راهپیمایان معترض به اعدام شیخ نمر از سوی حکومت آل سعود در میدان عبدالعظیم(ع) شهرری در سخنانی با تاکید براینکه، شهادت میراث گرانبهای انبیاء و اوصیا الهی است، گفت: شیخ نمر عالم ربانی و نستوه شیعه، مظلومانه و تنها به جرم حق گویی و حق خواهی به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه، مردم عربستان حق دارند که برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند، گفت: جرم این عالم فقیه که به ناحق به شهادت رسید و همچنین سایر مردم مسلمان عربستان آن است که نمی خواهند ظالمانه بر آنها حکومت شود، آنها نمی خواهند شاهزاده های وهابی میراث گرانبهای کشورشان را به عنوان ارث به ظلم تصاحب کنند، آنها می خواهند قرآن و احکام الهی در این مملکت حاکم باشد.

مروج در ادامه با اشاره به آیه 33 سوره مائده که از آن بعنوان دستاویزی برای اعدام شیخ نمر از سوی حکام سفاک سعودی استفاده شده است گفت: این در حالی است که این آیه نه برای عالم ربانی همچون شهید شیخ نمر بلکه برای سارقان و کسانی است که اسلحه بدست می گیرند و بر علیه حکومت الله به جنگ می روند.

وی افزود: کسانی را محارب می گویند که با تهدید اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله ور شوند و یا بر امام و رهبر مسلمانان و حکومت اسلامی که در راس آن حاکمیت الله و ولایت فقیه باشد، خارج شده و با سلاح بر ضد آن نظام قیام کنند، نه عالم فقیه و مجاهدی که از حق دفاع و تنها حق گویی کرده است.

وی گفت: مصداق حقیقی این آیاتی که وهابی ها بر آن استناد کردند تنها خودشان و داعشی های تکفیری که جان و مال و ناموس مردم را حلال کرده و به ناحق خون مسلمانان و شیعیان را در منطقه بر زمین می ریزند به حساب می آیند.

وی افزود: البته رژیم آل سعود نمی تواند همه مردم را بکشد و به فرموده امیرالمومنین علی (ع) اهل باطل ممکن است مدتی کوتاهی جولانی دهند اما همانند کف آب خیلی زود محو خواهند شد و تنها حکومت حق است که پایدار و باقی خواهد ماند.

وی با تاکید براینکه، آنها شهید نمر را به شهادت رساندند امام فریاد حق طلبی را نمی توانند ساکت کنند، به سخنانی از امیرالمومنین علی (ع) خظاب به کمیل در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: ای کمیل علمای حق گویی که در راه دفاع از ارزش های دین قدم برمی دارند و به شهادت می رسند، اگرچه بدنهای آنها درزیرزمین پنهان است اما نام و یاد آنان تا ابد باقی خواهد ماند.

امام جمعه شهر اندیشه با اشاره به ریاست فعلی عربستان بر کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: کشوری که خود عامل تروریست در جهان و کارگردانی بخش زیادی از حوادث تروریستی در منطقه راعهده دار است ریاست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را تصاحب کرده است این برای سازمان ملل جای تاسف است.

وی در ادامه علت شهادت شیخ نمر از سوی رژیم آل سعود را شکست این رژیم در منطقه و در جبهه های مختلف از جمله جبهه عراق، سوریه و لبنان عنوان کرد و گفت: یکسال است که بر سر مسلمانان یمن بمب ریخته و در بحرین جنایت می کنند اما موفق نشدند، لذا برای جبران شکست های خود دست به چنین جنایتی ناجوانمردانه زدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.