آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

حفظ وگسترش فضای سبز وظیفه تمامی شهروندان است

شهردار باقرشهر :

حفظ وگسترش فضای سبز وظیفه تمامی شهروندان است .
راگا نیوز :حفظ وگسترش فضای سبز وظیفه تمامی شهروندان است
 به منظورحفظ وگسترش فضای سبز و جلوگیری ازقطع بی رویه درختان ، قطع هرنوع درخت ویا نابودکردن آن به هرطریق درمعابر ، میادین ،  بزرگراه ها ، پارک ها ، بوستان‌ها ، باغات و نیز محل هایی که به تشخیص کارشناسان شورای اسلامی شهر ، باغ شناخته شوند درمحدوده وحریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.
به گزارش  راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر در این زمینه گفت : بر اساس ماده 1 قانون لایحه حفظ و گسترش فضای سبز شهرها یکی از وظائف اصلی شهرداریها نگهداری و نظارت بر از فضای سبز عمومی و شهری است و به همین جهت کمیسیون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری در شهرداری باقرشهر تشکیل گردیده است .
وی ضمن تقدیر از اعضای کمیسیون در برگزاری منظم جلسات و دقت نظر ایشان در اجرای صحیح مصوبات افزود : از بدو تشکیل این جلسات اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است و برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات ، موجب گسترش و بهبود فضای سبز در محدوده شهری و کارگاهها شده است .
مهندس بهنام جباری دبیر کمیسیون ماده 7  نیز در این خصوص ضمن اعلام آمار و اطلاعات از اقدامات و مصوبات جلسات انجام شده افزود : این کمیسیون در سالهای 90 و 91 به ترتیب نسبت به برگزاری 8 و 2 جلسه اقدام نمود  ، که موارد مورد توافق کمیسیون 3 مورد و موارد مورد مخالف 5 مورد بوده است ، همچنین 1 مورد از گزارشات به کمیسیون فضای سبز استان ارجاع شده است .
وی در ادامه افزود :  بر اساس قانون هرکس درختان موضوع ماده (۱) قانون گسترش فضای سبز را عالماً و عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع ویا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد علاوه بر جبران خسارات وارده ، حسب مورد به جزای نقدی و حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد .
وی در ادامه یادآور شد : کمیسیون ماده 7 ، مرجعی است که درباره قطع یا جا به جایی درختانی که در پروژه های عمرانی «معارض» شناخته می شوند تصمیم گیری می کند و هیچ فرد و ارگانی حق ندارد به صورت سلیقه ای در این خصوص اقدام نماید .
مهندس جباری به عنوان دبیر کمیسیون از همکاری دلسوزانه اعضای کمیسیون ؛ آقایان مهندس نعمتی نماینده استانداری تهران ، علی فرجی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ، مهندس یوسف نژاد مدیر فنی و شهرسازی شهرداری در رسیدگی به پرونده های مطروحه تشکر کرد .
وی ادامه داد : این کمیسیون طی سالهای 90 و 91 بر اساس قانون تعداد 30  اصله درخت شامل درختان خشک و درگیر در پروژه های عمرانی و 30 اصله درخت شکسته بر اثر ورزش باد را رای به حذف آن داد و شهرداری نیز موظف به جایگزینی آنها گردید .
جباری در پایان گفت : شهرداری ها موظف اند برای صدور پروانه ساختمانی درعرصه های بامساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع که درمحدوده شهرواقع می باشد نظر کمیسیون فوق را أخذ نموده ومطابق آن عمل نماید .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.