آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

خلاقیتی که تنها در پاکدشت اتفاق می‌افتد

به گزارش راگانیوز به‌نفل از ارم خبر ؛ در شهرستان پاکدشت بیش از هزار تاکسی مردم را در سطح شهر جابجا می کنند و این فرآیند با کم و کاستی هایی مواجه است که برای برطرف شدن آنها اقداماتی انجام می شود که گاهاً در نوع خود بی نظیر است.

از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد “پنج‌تا بره بالا است” ؛ نحوه عملکرد این ابتکار به این صورت است که در محل ورودی شهر به سمت داخل تعدادی تاکسی در ایستگاه منتظر مسافر بوده و الباقی آن‌ها در پارکینگی به فاصله۵۰۰ متری مستقر هستند و هر زمان تاکسی مسافر خود را تکمیل کرده از مقابل پارکینگ عبور کرده و خالی شدن ایستگاه را به مسئول نوبت‌دهی اطلاع می‌دهد؛

این فرد نیز با در نظر گرفتن شرایط و به‌محض خالی شدن ایستگاه با صدای بلند اعلام می‌کند “پنج‌تا بره بالا” ، فوراً پنج تاکسی که نوبت آن‌ها رسیده است از پارکینگ خارج‌شده و در ایستگاه منتظر مسافر می‌شوند این چرخه ادامه دارد تا روزبه پایان رسیده و کم‌کم مسافربرهای شخصی به‌صورت خودجوش برای کمک در جابجایی مردم وارد عمل می‌شوند.

حال سؤال اینجاست اگر مسئول نوبت‌دهی در پارکینگ حین داد زدن اتفاقی برایش رخ دهد چگونه خلأ جایگزینی او پر می‌شود؟ آیا قرار است همیشه یک نفر در حال فریاد زدن باشد؟

علاوه براین نیز برای اولین بار در پاکدشت پایانه مسافربرهای شخصی توسط مردم به‌صورت خودجوش راه‌اندازی شده است که در یک مطلب ویژه ” ایجاد پایانه مسافربرهای شخصی ” به آن پرداخته ‌شده و بسی جای تأمل دارد.

در پایان ضمن تشکر از تاکسیرانی پاکدشت و همکاران محترمشان بابت این خلاقیت و نوآوری ، پیشنهاد می‌شود این فرآیند به‌عنوان یک اثر ملی ثبت گردد تا برگ زرین دیگری به افتخارات پاکدشت افزوده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.