آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

درآمد بی سابقه اداره اوقاف شهرستان ری طی 33 سال گذشته

راگا نیوز: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: درآمدهای وصولی امسال اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در 33 سال گذشته بی سابقه بوده است.

درآمد بی سابقه اداره اوقاف شهرستان ری طی 33 سال گذشته

به گزارش  راگا نیوز به نقل ازخبرنگار مهر، جلسه ائمه جماعت مساجد شهرستان ری ظهر پنج شنبه با حضور حجت الاسلام آیت الله عباسیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، آیت الله سید علی غیوری نماینده ولی فقیه در سازمان هلال احمر و جمعی از ائمه جماعت مساجد شهرستان ری برگزار شد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در این مراسم با گرامی داشت هفته وقف گفت: بهترین راهی که می توان درآمد مساجد و حقوق ماهانه ائمه جماعت مساجد و هیئت امنا را تقویت کرد، ایجاد منابع درآمدی و موقوفات جدید با محوریت و مدیریت ائمه جماعت مساجد است.

وی افزود: از تحولات بنیادین سازمان اوقاف و امور خیریه در دو سال اخیر ایجاد سامانه جامع موقوفات است که با جمع آوری پرونده تمامی رقبات و موقوفات، نیات واقفین و درآمدهای حاصله موقوفات در سراسر کشور، امکان رصد کردن به صورت مستقیم را فراهم آورده است.

60 درصد موقوفات کشور سهم شهرستان ری بوده است

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری عنوان داشت: 60 میلیارد تومان از یکصد میلیارد تومان درآمد امسال موقوفات کشور، سهم شهرستان ری بوده که 50 میلیارد تومان از این درآمدها، وصول مطالبات معوقه از شهرداری و 10 میلیارد تومان دیگر استیفای حقوق موقوفه بوده است.

وی ادامه داد: میزان درآمدهای وصولی امسال اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در 33 سال گذشته بی سابقه بوده است که این رقم در سالهای گذشته،‌ سالانه به حداکثر دو تا سه میلیارد تومان بالغ می شد و درآمد پارسال به 12 میلیارد تومان رسید.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: امسال 10 باب مغازه، پنج واحد مسکونی، چهار قطعه زمین و دو واحد اداری از جمله موقوفات تازه شناسایی شده در این شهرستان بوده است.

یکی از روحانیون فعال در حوزه اهل سنت دفتر مقام معظم رهبری نیز در این  مراسم گفت: دو عنصر تعلیم و تربیت از ویژگیهای مهم مکتب اسلام است که این مکتب متعالی همواره از سوی دشمنان مورد هجمه بوده است.

جهل، غفلت و اسارت از عوامل ایستایی و پسرفت یک جامعه است

حجت الاسلام عباس فرازی اضافه کرد:‌ زمانی که دشمنان نتوانستند مکتب اسلام را متوقف کنند، درصدد انحراف آن برآمدند و انسانها را اسیر شهوت، ‌قدرت و ریاست کردند و جهل، غفلت و اسارت از عوامل ایستایی و پسرفت یک جامعه است که روحانیها باید با فهم و بصیرت در تشخیص ولی، دشمن و تکلیف با دشمن به مبارزه بپردازند.

وی تصریح کرد: شاخصهای موفقیت و پیشرفت روحانیها در جامعه تحقق امید، عمل و اعتقاد است که روحانی موفق باید پرچمدار و منادی ایجاد امید در جامعه و محور وحدت باشد، روحانیها به عنوان افسران جبهه فرهنگی و جنگ نرم از دیرباز تا کنون شاهد انقلابها و نهضتهای مختلف بوده اند.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان سراسر کشور ویژگی های یک روحانی و مبلغ از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را حضور علمی و عاطفی در میان جامعه مخاطب، بینش وسیع و متنوع دینی ، هماهنگی عمل و گفتار، مجاهدت و تحمل سختیها ، پرهیز از سهل انگاری و تحجرگرایی ، شناخت نسل جوان و پاسداری از روح وحدت و امید در جامعه دانست.

وی درباره چگونگی دریافت خمس و وجوهات شرعی به روحانیها تذکر داد و بیان داشت: علاوه بر دادن رسید دارای مهر و امضای هر مرجع به مردم، وجوهات دریافتی را به دست همان مرجع برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.