آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دست‌فروشان معضل بزرگی برای شهر ورامین می‌شوند

به گزارش راگانیوز ، سیدعباس میری پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز موج خریدهای مردم اظهار کرد: تحرک در بازار با پرداخت عیدی کارکنان دولت و کارگران آغاز شده و همین امر موجب رونق خریدوفروش در بازار شده است.

وی افزود: هرساله کسبه و مغازه‌داران در صنوف بسیاری برای خریدوفروش آخر سال و ایام نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در رکورد اقتصادی قرار داشتیم، فروش نوروزی تنها امید کسبه است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین تأکید کرد: یک مغازه‌دار در ورامین برای ایجاد یک کسب‌وکار کوچک از کرایه تا خرید مغازه تا سرمایه اولیه از 100 میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه می‌کند که انتظار دارد با توجه به دریافت پروانه کسب اتحادیه و اتاق اصناف حمایت‌های قانونی را از واحد انجام دهد.

میری بیان داشت: یک کسبه در طول سال از پول آب، برق و گاز تا عوارض شهرداری و انواع مالیات‌ها را به‌موقع پرداخت می‌کند و انتظار دارد دستگاه‌های مختلف و نظارتی با توجه به شرایط اقتصادی از وی حمایت کنند.

وی با اشاره به معضل دست‌فروشی در کشور گفت: خریدوفروش اجناس در معابر بدون داشتن مجوز که باعث سد معبر و ایجاد مزاحمت برای مردم و چرخه اقتصادی و صنفی کشور می‌شود، ازجمله مشکلاتی هست که کسبه و مغازه‌داران را ناراضی کرده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین گفت: یک فرد به هر دلیلی ازجمله بیکاری به دست‌فروشی روی آورده و اجناسی به مردم می‌فروشد که ماهیتان ازجمله کیفیت و قیمت آن مشخص نیست چراکه در سیستم مجاز به فروش نمی‌رساند و ازاین‌جهت مردم نیز گاها متضرر می‌شوند.

میری تصریح کرد: با نزدیک شدن به پایان سال باز هم شاهد ورود دست‌فروشان به خیابان‌ها هستیم و به همین منظور اتاق اصناف در نامه‌ای نسبت به برخی مشکلات ترافیکی، امنیتی و نارضایتی کسبه رسماً به فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی اعلام کردیم آماده همکاری جهت ساماندهی دست‌فروشان هستیم.

وی گفت: سال‌های گذشته حضور دست‌فروشان در خیابان باعث شد، خیابان‌های اصلی شهر برای چند روز و شب مسدود باشد و حتی برای عبور خودروهای امدادی مسیر بسته بود و کسبه نیز به اتاق اصناف شکایت کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین تأکید کرد: اتاق اصناف آماده هرگونه همکاری با شهرداری، نیروی انتظامی و راهور برای ایجاد مکانی مناسب برای حضور دست‌فروشان است؛ چراکه ما اعتقاد داریم، دست‌فروشان نیز شهروندان همین نظام هستند و باید مورداحترام قرار بگیرند.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.