آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دولت یازدهم در طول یکسال گذشته خدمات ارزشمندی را انجام داده است

 امام جمعه شهرستان ری از اجرای موفقیت آمیز طرح تحول نظام سلامت در کشور و همچنین طرح مبارزه با مواد مخدر بعنوان خدمات بسیار ارزشمند دولت یازدهم در طول یکسال گذشته نام برد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدˈعلی شاهچراغیˈدر خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ری ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و همچنین فرا رسیدن هفته دولت در سخنانی با اشاره به ویژگی های دولت کریمه اظهارداشت: دولت کریمه دولتی است که بالاترین دغدغه آن دین، اعتقادات و اخلاق مردم باشد و به صورت ویژه دولت ها در برابر دین مردم مسوول هستند.

وی با بیان اینکه، دولت اسلامی بایستی همواره نماد دولت کریمه را درخود داشته باشد، افزود: حکومت اسلامی هنگامی که تثبیت شد بالاترین دغدغه آن باید ترویج احکام اسلامی، رفع مشکلات اقتصادی مردم، مبارزه با مفاسد اجتماعی حرکت کنند.

خطیب جمعه شهرستان ری افزود: ما به تبعیت از امام راحل (ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب همواره از دولت هایی که در نظام جمهوری اسلامی در دوره های مختلف مسوولیت داشته اند، حمایت کرده ایم و حمایت ما همان حمایت امام و رهبر و بوده و ولایت مداری نیزازهمین معنا برخوردار است.

وی با بیان اینکه، اگر حمایت مردمی از دولت ها نباشد هیچ دولتی موفق نخواهد بود، افزود: این امتیاز نظام اسلامی ماست که بین مردم و دولت هیچگونه فاصله ای نیست و این از اقدامات بسیار بزرگ امام راحل (ره) بود.

شاهچراغی درعین حال اظهارداشت: البته به همان میزان که مردم موظف به حمایت از دولت هستند دولت نیز موظف به گره گشایی از مردم و کار و تلاش به منظور رفع مشکلات مردم است.

وی در ادامه، اقدامات دولت درطول یکسال گذشته را اقداماتی ارزشمند خواند و گفت: یکی از خدمات مناسب دولت که با استقبال مردم نیز مواجه شد و بایستی با کمک مردم و دولت با موفقیت به پیش برود اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

امام جمعه شهرستان ری با اشاره به گزارشهای واصله در خصوص مشکلات مردمی در خصوص هزینه های گزاف درمانی و جراحی پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: تمام گزارش های واصله حاکی از آن بود که در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق دور افتاده و محروم مردم گاهی بایستی برای یک عمل جراحی مبالغ کلانی را پرداخت می کردند.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور مردم قادر خواهند بود که با پرداخت یک مبلغ بسیار ناچیز بسیاری از عمل های جراحی را انجام و مشکلات درمانی خود را پیگیری کرده و این طرخ بعنوان یک عمل بسیار مهم دولت تدبیر و امید بایستی تقویت شود.

خطیب جمعه ری در ادامه با اشاره به مسئله مواد مخدر در کشور و اینکه این مسئله بعنوان یکی از معضلات اجتماعی جامعه مطرح است، یکی دیگر از اقدامات مناسب دولت یازدهم در طول یکسال گذشته را مبارزه با این پدیده شوم عنوان کرد و افزود: بخش عمده خسارات اجتماعی از جمله افزایش فساد و طلاق در جامعه ناشی شیوع مواد مخدراست.

شاهچراغی ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: این طرح نیز باید با کمک و پشتیبانی مردم به پیش رود و جامعه اسلامی از این گرفتاری راهی یابد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه ، مسئله استیضاح وزرا را حق طبیعی مجلس و همچنین نشانه مردم سالاری دینی دانست و با بیان اینکه درجامعه اسلامی همواره بایستی اخلاق محور کار باشد، افزود: البته در بحث استیضاح وزیر علوم نمایندگان مخالف و موافق و همچنین وزیر بد صحبت نکردند اما رگه هایی از بد اخلاقی در مجلس وجود داشت.

امام جمعه شهرستان ری با بیان اینکه سخت است که در آستانه بازگشایی دانشگاه ها وزارتخانه علوم با سرپرست اداره شود، افزود: توقع از دولت یازدهم که بر اصول اعتدال تاکید دارد این است که وزیری را برای وزارت علوم معرفی کند که ˈپیاز داغ چب و راست نباشد و انسان معتدلی باشدˈ و این افراد معتدل در مملکت ما فراوان است.

وی همچنین با اشاره به تحولات کشورعراق گفت: خبرهای مثبت رسیده درطول هفته گذشته ازعراق حاکی از آن است که ارتش عراق و نیروهای مردمی و کردهای عراق پیشرویها و موفقیت های بسیار خوبی در برابر جریان های داعش و تکفیری داشته اند.

شاهچراغی تاکید کرد: نیروهای عراقی از تسلط داعش به شهر موصل و انفجار سد این شهر جلوگیری کردند و اگر این سد منفجر می شد شهر موصل بیست متر به زیر آب رفته و شهر بغداد نیز آسیب می دید.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در عراق گفت: دولت جدبد هرچه زودتر به منظور ساماندهی اوضاع سیاسی عراق بایستی کابینه خود را تشکیل دهد چرا که با این کار جبهه های نبرد در عراق علیه گروهای تکفیری سر و سامان خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.