آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رئیس آموزش پرورش ناحیه ۲ شهر ری: ابلاغیه‌ای مبنی بر لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها دریافت نکرده‌ایم

راگا نیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهر ری گفت: در حال حاضر ابلاغیه ای در ارتباط با لغو تعطیلی پنج شنبه ها از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ما نیامده، بنابراین این تعطیلی کماکان پا برجاست.

به گزارش راگا نیوز داوود عمو حیدری اظهار کرد: با توجه به سامانه ی اسناد ثبت شده حدود 40 هزار دانش آموز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که طبق برآورد ما حدود 5 هزار نفر دیگر هم ثبت نام خواهند کرد و امسال حدود 45 هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی وارد مدارس می‌شوند.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که مدارس با آن رو به رو هستند گفت:در جلسه ای که با فرماندار شهرستان ری برگزار شد، مقرر گردید که  هزینه های آب و برق بعضی از مدارسی  که به دلیل بدهی دچار قطعی شده بودند، مرتفع شود تا در آستانه‌ی سال تحصیلی جدید دانش آموزان دچار مشکلی نباشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2شهرری با اشاره به روند هوشمند سازی مدارس بیان کرد: مدارس تحت پوشش اداره به طور کامل هوشمند سازی شده اند ، با توجه به تخصیص بودجه 100 میلیون تومانی، کمک های مردمی و مشارکت خوب شهرداری در تمامی مدارس تحت پوشش این اداره، حداقل یک کلاس هوشمند سازی وجود دارد.

رئیس اداره آموزش پرورش ناحیه 2 شهرری تصریح کرد:در این منطقه بالغ بر 200 فضای آموزشی وجود دارد که قدمت برخی از آن ها بسیارزیاد و نیاز به نوسازی دارند، البته چندین مدرسه بازسازی شده که اکثرا مدارس ابتدائی بوده اند و بازسازی این مدارس غالبا با  کمک خیرین انجام شده است.

عمو حیدری درباره مدارسی که چند نوبتی فعالیت دارند گفت: در این منطقه کمتر از 15 مدرسه ی  2 نوبتی مشغول به فعالیت هستند که با توجه به سیاست تک نوبتی کردن مدارس، در صورت ایجاد فضای آموزشی جدید آن ها نیز تک نوبت می‌شوند.

وی درباره تعطیلی مدارس در پنج شنبه های هر هفته عنوان کرد: در حال حاضر ابلاغیه ای در ارتباط با لغو تعطیلی پنج شنبه ها از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ما نیامده، بنابراین این تعطیلی کماکان پا برجاست.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری در رابطه با دانش آموزان این منطقه که در کنکور سراسری سال گذشته حائز رتبه شده اند گفت: در کنکور سراسری سال گذشته 2 رتبه تک رقمی، 6 رتبه دو رقمی، 50 رتبه 3 رقمی و 165 رتبه زیر هزار از آن دانش آموزان این منطقه بوده و بیش از 87 درصد از دانش آموزان رشته ریاضی در دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: در جشنواره جوان خوارزمی نیز از 44 طرح برگزیده تعداد 11 طرح آن مربوط به دانش آموزان این منطقه  بود که حدود 25 درصد کل طرح ها را شامل می شد و این بسیار حائز اهمیت است، اخیرا این اداره از دانش آموزی که رتبه یکم و مدال طلای المپیاد درسی را کسب کرده بود، تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.