آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رفع مشکلات زیست محیطی دفن زباله در کهریزک نیازمند توجه جدی است

معاون استاندارتهران گفت: رفع مشکلات دفن زباله ابر شهر تهران در کهریزک نیازمند عزم نمایندگان مردم شهرری در مجلس شورای اسلامی و توجه جدی برخی از مسئولان است.
خبرگزاری فارس: رفع مشکلات زیست محیطی دفن زباله در کهریزک نیازمند توجه جدی است

هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار داشت: نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان تمام سعی و تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و کم کردن خطرات ناشی از پسماندهای زباله‌های صنعتی و خانگی را به کار می‌بندند.

وی گفت: در جریان این بازدید مهرداد بذرپاش، زهره طبیب زاده نوری و مجتبی رحماندوست به‌همراه برخی مسئولان شهرری از نزدیک در جریان روند کار در مرکز پسماند زباله در کهریزک، پردازش پسماند و تولید کمپوست در واحدهای بازیافت و پردازش مجتمع آرادکوه قرار گرفتند.

معاون استاندار تهران افزود: هم‌اکنون در این مرکز واحدهای مختلفی تولید پلاستیک و کود کمپوست دایر و فعال هستند.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: نمایندگان مردم شهرری در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات دفن زباله در کهریزک به این شهرستان سفر کرده‌اند.

جمالی‌پور افزود: نشستی در این باره در مرکز پسماند کهریزک با حضور مسئولان شهری برگزار و مقرر شد در ارتباط با این مشکلات بررسی‌های لازم انجام و در اسرع وقت برای رفع این معضل محیط زیست برنامه‌های ویژه‌ای طراحی و انجام شود.

وی ادامه داد: مشکلات دفن زباله در نزدیکی پایتخت از قدیم دامن‌گیر شهرستان ری بوده است و با همت نمایندگان مجلس و مسئولان و همیاری همه آن‌ها باید برای رفع آن تدبیر کنیم.

مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک از توابع شهرستان ری در ابتدای جاده قدیم تهران ـ قم واقع شده است.

این مرکز با مساحتی نزدیک به یک هزار و 400 هکتار از سال 1355 پذیرای پسماند شهر تهران بوده است و همه روزه به‌طور متوسط بیش از 7 هزار تن پسماند وارد این مرکز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.