آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

زمینه شادی مناسب برای جوانان فراهم شود

 نماینده مجلس شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر گفت: باید زمینه شادی مناسب برای جوانان را ایجاد کنیم.

گرامیداشت مادران شهدای گمنام به نام مادران چشم به راه با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد.

لاله افتخاری در مراسم گرامیداشت مادران شهدای گمنام در شهرری ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) اظهار کرد: به فرموده اهل بیت (ع ), شیعیان باید در روز شادی اهل بیت (ع) شاد و روز غم آنها غمگین باشند, امروز که ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نام‌گذاری شده است باید زمینه شادی مناسب برای جوانان را ایجاد کنیم در غیر این صورت ممکن است سر از شادی های نادرست در بیاورند.

وی افزود: مادر و پدر شهدا با دامن پاک و نان حلالی که برای فرزندان خود تهیه کردند فرزندان ولایتمداری را تربیت کرده و به این انقلاب هدیه دادند تا به برکت آن انقلاب اسلامی و ولایت باقی بماند.

نماینده مردم ری شمیرانات و تهران در مجلس عنوان کرد: امروز در خدمت مادران شهدا هستیم کسانی که در اطاعت امر الهی فرزندانی را تربیت کرده و در لبیک به اولی الامر خود شتافتند،آن ها از احساسات مادرانه خود گذشته و فرزندان خود را به جبهه های حق علیه باطل فرستاند.

وی گفت: این جوانان از همه دارائی خود یعنی خانواده و جان خود گذشتند و با شهادت خود به الگویی برای آزادی خواهان دنیا تبدیل شدند.

افتخاری بیان کرد: مادران شهدای گمنام از مادرانی که در کربلا شهید دادند، درس گرفته و از فرزند خود حتی نشانی هم نخواستند اگر چه این امر سختی بود اما انسانها در سختیها به مقامات عالیه می‌رسند.

وی افزود: مادر و پدر شهدا فرزندان خود را به عنوان امانت الهی کامل به صاحب آن تحویل دادند و این مقامی است که آنها به آن افتخار کرده و حاضر نیستند آن را با چیزی عوض کنند.

نماینده مردم ری شمیرانات و تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما باید به وعده‌های الهی امیدوار بوده و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کنیم تا در اجر شهدا و صبر خانواده های شهدا شریک باشیم.

همچنین سردار داوود غیاثی مشاور فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر (ع) اظهار کرد: امروز هنوز مبارزه حق علیه باطل ادامه دارد، سپاهیان حسینی با سپاه یزیدیان در نبرد هستند.

وی با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) عنوان کرد: امروز روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) است او کسی بود که هم از نظر خلقت و هم از نظر اخلاق مشابه رسول خدا (ص) بوده و در حماسه کربلا حاضر شد قطعه قطعه شود اما ولایت و امامت را رها نکند.

غیاثی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز جوانان ایران زمین در سنین مختلف از حضرت علی اکبر (ع) الگو گرفته و در جبهه های حق علیه باطل حماسه آفریدند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

مشاور فرماندهی نیروهای مسلح گفت: مبارزه حق علیه باطل از اول خلقت انسان با هابیل و قابیل شروع شده است، در زمان پیامبران گذشته و پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین نیز ادامه داشته و امروز هم در انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز جوانان باید تلاش کنند با تقویت دین، ایمان، علم و عقلانیت  خود در این مبارزه پیروز میدان شوند، قدرت غرب به برهنگی و چنگ و رقص نیست بلکه آنها به علم و فن و تکنولوژی مجهز شده‌اند که توانستند قدرتمند باشند.

در پایان مراسم از مادر شهیدان رضا خوانساری، محمدرضا امیری پری، اکبرنظری، محمد حسینی، احمد قاسمی، حسین حسن پور، اکبر کشاورز، محمدرضا فقیهی، محمد شریفی، حسن رفیعی، مرتضی کردی، علی اکبر آذری، محمد جعفر ابوالقاسمی شیرازی تقدیر و تجلیل به عمل آمده و به همه آنها قاب دست نوشته مقام معظم رهبری و یک سفر به مشهد مقدس به همراه دو نفر از اعضای خانواده هدیه داده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.