آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

زندگینامه شهید فضل الله حیدری زاده

نام: فضل الله             نام خانوادگی: حیدری زاده       نام پدر : محمد حسن
 
تاریخ طلوع : 1347       تاریخ عروج: 1362        محل شهادت : پنجوین
 
نام عملیات : والفجر 4      نوع عظویت: بسیجی         محل دفن: بهشت زهرا ( سلام الله عليها )
                                                                      قطعه 44  ردیف  111  شماره 20
 
 
زندگینامه:
 
    شهید فضل الله حیدری زاده سال 1347 در شهر مقدس قم به دنیا آمد ، کودکی خود را در همان سپری کرد ، سپس به همراه خانواده به تهران آمدند و در باقرشهر ساکن شدند ، وی تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و درکارخانه بلورسازی مشغول به کار شد . وی پس از تشکیل بسیج به فرمان امام در پایگاه شهید نامجو مسجد بابا الحوائج (ع) باقرشهر به عضویت بسیج درآمد . سال 1362 به جبهه اعزام گردید و به مدت سه ماه در جبهه حضور داشت تا اینکه درعملیات والفجر4 در پنجوین مفقود الاثر گردید ، و بعد از گذشت 11 سال پیکر پاکش به آغوش خانواده اش برگردانده شد. پیکر پاکش را در کنار گلگون کفنان هشت سال دفاع مقدس در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپردند.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
وصیت نامه :
                             بِسم ربِّ الشُّهداءِ وَ الصِّدیِقیِن
(( وَلَا تَحسَبن الّذین قُتِلو فِی سَبیلِ الله اَمَواتَا بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبّهِم یُرزقُون )) .
با سلام و درود بر امام زمان (عجج) و نایب بر حقش خمینی کبیر که امید مستضعفان جهان است . و با درود و سلام بر امت شهید پرور ایران اسلامی که جوانان خود را در راه اسلام عزیزمی فرستند و به این راه هدایت می کنند تا  اسلام را در تمام جهان گسترش دهند .
خدایا ؛ تو خود می دانی ما مطیع و تسلیم رسول (ص) و امامان (ع) بعد او هستیم و به خاطر آن خوشحالیم ،
سلام بر پدر و مادر عزیزم که مرا تربیت کردند و به اسلام عزیزهدیه کردند .
خدایا ؛ تو شاهدی که این عزیزان برایم چه زحمتها که نکشیدند پس از تو می خواهم که آنان را عاقبت به خیر گردانی و با ائمه اطهار(علیهم السلام ) محشور گردانی وآتش سوزان جهنم را برآنان سرد نمائی .(آمین یا رب العالمین )
پدر و مادر عزیزم ؛ از زحماتی که برایم کشیده اید سپاسگزارم ، از شما می خواهم مرا حلال کنید و از دوستان و کسانی که به نوعی با آنان ارتباط داشته ام نیز حلالیت بطلبید ، اگر شهادت نصیبم شد ناراحت نباشید ، بیقراری نکنید ، مقاوم و صبور باشید ، در برگزاری مراسم عزاداری که برایم می گیرید خدای نخواسته اصراف نکنید و بهتر است خرج آن را به نیازمندان و فقرا بدهید که این اجرش بیشتر است .
نمازتان را اول وقت بخوانید ، در مراسهای مذهبی از جمله کمیل و توسل و زیارت عاشورا شرکت کنید . از خواهرانم می خواهم که حجابشان را رعایت نمایند و مانند حضرت زینب (س) صبورانه رسالت شهیدان را به گوش تمام جهانیان برسانند .
از شما برادران مخصوصا ًبسیجیان عزیز می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید و تا آخرین قطره خونتان از امام ، این امید محرومان و مستضعفان جهان و انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی کنید .
خدایا ؛ تورا قسم می دهم به علی اکبر حسین (ع) که جوانان سرزمین اسلام را به علی اکبر حسین (ع) در را امام حسین (ع) ثابت قدم بداری و آنان را در این راه یاری بفرمایی .
خدایا ؛ تو خود شاهدی که برای دفاع از اسلام و امام از هیچ کاری فرو گذار نبودم و این را جزء واجبات خود می دانستم و از تو می خواهم که مرا در این راه موفق بداری و مرا هم مانند شهیدانی که پذیرفتی و آنان را در جوار خودت قرار دادی . بپذیری . (آمین )
 والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار، از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزا ، رزمندگان اسلام نصرت عطا  بفرما ،  زیارت کربلا نصیب ما بفرما .     
 
 
                                                                            والسلام
                                                                                       فضل اله حیدری زاده  
 
ویژگیهای بارز شهید:
 
با وجود اینکه سن کمی که داشت از شعور بالایی برخوردار بود . نمازش را اول وقت اقامه می کرد و خیلی صرفه جو بود .
پیام شهید:
بسیار تاکید می کرد امام را تنها نگذارید و می گفت از برادرانم می خواهم بعد از شهادتم اسلحه مرا زمین نگذارند و سفارش زیادی برای شرکت در نماز جمعه و دعای توسل و دعای کمیل  می کرد.
 
امور ایثارگران شهرداری باقرشهر
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.