آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ایستگاه مترو باقرشهر، یک نام و هزاران دردسر

راگا نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری باقرشهر :وقتی در سال 84 با حضور مسئولان وقت ایستگاه مترو باقرشهر و پایانه بزرگ قطارهای مترو به بهره‌برداری رسید، همگان تصور می‌کردند که مشکلات تردد شهروندان باقرشهر مرتفع خواهد شد و آنان به راحتی با استفاده از مترو به تمام نقاط شهر تهران ارتباط پیدا می‌کنند، اما اینک پس از گذشت هفت سال از آن روز هیچ یک از شهروندان در این ایستگاه حضور پیدا نمی‌کنند و این ایستگاه یا بهتر بگوئیم پایانه بزرگ قطارهای مترو تنها نام باقرشهر را با خود یدک می‌کشد. 

پرویز صادقی، رئیس شورای اسلامی باقرشهر، ضمن بیان مطالب فوق به مشکلات به وجود آمده در اثر انتخاب این نام برای ایستگاه باقرشهر اشاره کرد و گفت: باقرشهر یکی از معدود شهرهایی است که دست‌خوش معضلات بزرگ شهر تهران قرار گرفته است و مسئولان شهرداری و شورای اسلامی تهران و متروی تهران برای کاستن از فشارهای شهروندان و مخالفت‌های آنان اقدام به نام‌گذاری پایانه بزرگ قطارهای مترو که در فتح‌آباد و در دورترین نقطه به مرکز شهر باقرشهر به نام ایستگاه باقرشهر کرد تا هم شهروندان باقرشهر را از ادامه انتظارات خود و مسئولان شهر را از پیگیری بیشتر منصرف کنند.

وی در ادامه افزود: در طول هفت سالی که از افتتاح این ایستگاه می‌گذرد، شهروندان شکایات بسیاری را به اعضای شورای اسلامی منعکس کرده‌اند که پس از بررسی شکایات، کلیه موارد مورد تائید است.

صادقی یادآور شد: جلسات و مکاتبات بسیاری با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان مترو داشتیم که نام این ایستگاه را تغییر دهند و ایستگاه دیگری را در نزدیکی شهر و ترجیحاً در انتهای خیابان شهید مسعود فیروزی (توریست) ایجاد کنند که متاسفانه هیچ‌گونه پاسخ قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

صادقی همچنبن تصریح کرد:  همان‌طور که گفته شد این محل با موضوعیت پایانه قطارهای مترو ساخته شده و نام ایستگاه باقرشهر منتی بود که بر سر شهروندان باقرشهر گذاشته شد، وقتی شهروند ما هیچگونه امکان دسترسی به ایستگاه ندارد، وقتی امنیت ایشان به علت موقعیت مکانی نامناسب و دور بودن از محیط شهری و حمله سگ‌های ولگرد تامین نمی‌شود چه نیازی است که نام این ایستگاه همچنان باقرشهر بماند و ما تقاضای تغییر نام این ایستگاه را داریم.

رئیس شورای اسلامی باقرشهر ضمن اشاره به مشکلاتی که شهرداری تهران برای شهروندان باقرشهر به وجود آورده است، گفت: متاسفانه علی‌رغم شعار شهردار تهران مبنی بر «شهر زیبا، شهرداری پاسخگو»  تاکنون هیچ‌گونه پاسخ منطقی در ارتباط با معضلات ذکر شده دریافت نکرده‌ایم.

با بحرانی شدن وضعیت بهشت زهرا (س) و در توافقی اجباری، شهرداری تهران موظف شد پروژه‌هایی را برای باقرشهر تعریف و اجرا کند، که عمده این پروژه‌ها احداث بوستان 33 هکتاری و احداث تقاطع غیرهمسطح در سه راهی بهشت زهرا (س) جهت کم کردن بار ترافیکی جاده قدیم قم بود که تاکنون این وعده‌ها محقق نشده است.

 

وی به توافقات انجام شده در ارتباط با ایجاد ایستگاه مترو در محدوده باقرشهر اشاره کرد و افزود: مسئولان مترو اعلام داشته‌اند به دلیل شرایط زیست محیطی امکان احداث ایستگاه مترو وجود ندارد، اما مقرر شده بود تسهیلات لازم جهت دسترسی آسان شهروندان به ۲ ایستگاه مترو شاهد و حرم مطهر امام (ره) اندیشیده شود، بر این اساس مقرر شده بود با همکاری شهرداری منطقه 19 و  از ایجاد ادامه خیابان آیت الله کاشانی مسیری به‌طول 700 متر دسترسی به ایستگاه شاهد طرح ریزی و اجرا شود که متاسفانه اجرا نشده است.

وی در پایان گفت: کمترین توقع ما از شهرداری تهران در قبال مشکلات فراوانی که مدیریت شهری باقرشهر با آن مواجه شده، اختصاص ایستگاهی مستقل همانند کهریزک است که تاکنون محقق نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.