آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

زنگ مدارس امروز برای حفظ جان و کاهش خسارت احتمالی زلزله به صدا درآمد

 

به گزارش راگا نیوز به نقل ایرنا، زنگ آغاز پانزدهمین مرحله از مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان دخترانه ˈآرمیتا مصلی نژادˈ شهرری با حضور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرماندار و دیگر مسوولین شهرستان ری با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش نواخته شد.

در این مانور دانش آموزان به صورت نمادین پس از صدای آژیر از کلاس های درس به خارج و حیاط مدرسه حرکت کرده و گروه های امدادی دانش آموزی به سرعت بر بالین مجروحین آماده شده و مصدومان به مکان های امن انتقال یافتند.

خودروهای آتش نشانی با اطفای حریق و رفع موانع بوجود آمده در ساختمان و آمبولانس های هلال احمر به سرعت مجروحان این حادثه فرضی را به مراکز درمانی انتقال دادند.

دانش آموزانی که وظیفه اطلاع رسانی و هماهنگی بین نیروهای امدادی و خدماتی را بر عهده داشتند به جدیت مشغول فعالیت و جنب و جوش بودند به طوری که عابرین و مردم عادی هراسان از وجود اتفاق و حادثه ای ناگوار به حیاط مدرسه مراجعه می کردند.

در این مانور همچنین نیروهای پلیس اعم از راهنمایی و رانندگی و انتظامی درحال کمک به خودروهای عبوری و همچنین نظارت بر رفت و آمدهای عمومی داشتند و در نهایت مانور بزرگ زلزله و ایمنی شهر ری به نحوی مطلوب به پایان رسید.

مدیرکل آموزش و پروش شهرستانهای استان تهران گفت: آموزش های ارایه شده به دانش آموزان و تاثیرات آن بر این قشر پرجمعیت، هدف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

رحیم زمانی در حاشیه برگزاری این مانور و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برگزاری مانور زلزله تاثیر بسیاری بر روی دانش آموزان این قشر پرجمعیت در مقاطع مختلف خواهد گذاشت و لذا استمرار و ادامه این تمرینات با برنامه ریزی در مدارس می تواند در مواقع بحرانی از بروز خیلی حوادث ناگوارتر جلوگیری کند.

زمانی افزود: اهمیت موضوع مانور امداد و نجات زلزله زمانی تاثیرگذار خواهد بود که این تمرینان پایدار و دانش آموزان را آماده مواجه شدن با حوادث غیرمترقبه و بلایایی طبیعی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود: تلاش می شود از سوی این اداره کل در شهرستانهای استان تهران مانور غیر رسمی سالی یکبار به غیر از مانور رسمی سراسری که همه ساله در هشتم آذر ماه برگزار می شود، انجام پذیرد.

فرماندار شهرستان ری نیز در ادامه گفت: نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خسارت بلایای طبیعی را در کشور کاهش می دهد.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز یکشنبه در گفت و گو ایرنا، اظهار داشت: تا کنون 42 بلایایی طبیعی در جهان شناخته شده است که از این تعداد احتمال وقوع 34 حوادث و بلایا در ایران وجود دارد.

وی در خصوص برگزاری مانور و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و خانواده آنان افزود: توجه به آموزش همگانی پیشگیری از خطرات ناشی از حوادث طبیعی از برنامه های مهم دولت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.