آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سامانه اطلاعاتی شهرستان ری تا ۶ ماه آینده راه اندازی می شود

به گزارش راگانیوز ؛ ناهید خداکرمی روز شنبه در حاشیه برگزاری دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در سالن کنفرانس فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: تمامی اطلاعات جمعیت، مسکن، اشتغال، فضای سبز، بهداشت ومدیریت شهری در این سامانه تدوین می شود.

وی تصریح کرد: تاثیرات منفی زیست محیطی، روانی و سلامت جسمی مردم شهرستان ری بواسطه موقعیت جغرافیایی باید به طور دقیق بررسی شود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کارگروه سلامت و محیط زیست شهرستان ری در این سمینار بسیار فعال است، گفت: تدوین طرحی استراتژیک برای برخورداری شهروندان ری از سلامت جسمی، روانی و زیستی که منتج به تشکیل شهرستانی سالم برای زندگی و کار می شود، از مهمترین دستاوردهای برگزاری این کارگروه است.
وی ادامه داد: ایجاد جامعه سالم مبتنی بر نشاط اجتماعی، گفت و گوی موثر و مشارکت مردم با تشکل های مردم نهاد از مهمترین برنامه های این سمینار به شمار می رود.
خداکرمی اضافه کرد: بررسی راه های ایجاد زندگی سالم از طریق برگزاری برنامه های ورزشی برای تحرک فیزیکی مردم، دسترسی راحت به غذای سالم، بررسی راه های کاهش استعمال دخانیات و پیشگیری از اعتیاد و فعالیت آسیب زا و رفتارهای پرخطر در این کارگروه ها بررسی شد.
وی با تاکید بر اینکه باید کارگروهی برای بررسی عوارض و آسیب های شهر تهران بر مردم مناطق جنوبی پایتخت تشکیل شود، افزود: تاثیرات مخرب دفع زباله ها، اموات و صنایع آلاینده بر روی مردم شهرستان ری باید مورد بررسی قرار گیرد.
دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری امروز شنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان شهرستان ری در قالب ۵ کارگروه تخصصی محیط زیست و سلامت، حقوقی و نظارت، برنامه ریزی و اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و روستایی و عمران با هدف شناسایی مشکلات و تبدیل معضلات به فرصت ها برگزار شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.