آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

محسن هاشمی: اختیارات شوراها محدود است

به گزارش راگانیوز ؛ محسن هاشمی روز شنبه در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در سالن کنفرانس فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در فصل هفتم قانون اساسی، هفت بند به اختیارات شوراها اختصاص یافته است، اظهار داشت: فرمانداران باید واگذاری اختیارات قانونی نمایندگان شوراها را از استانداران مطالبه کنند.
وی تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات تهران و حومه آن به دلیل نبود انسجام دولت با شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بر روی زمین مانده است.
هاشمی در ادامه به مشکلات مناطق جنوبی پایتخت اشاره کرد و گفت: صنعتی بودن و ارزانی ملک در شهرستان ری از دلایل مهاجر پذیری این مناطق محسوب می شود و بافت فرهنگی و اقتصادی این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
وی عنوان کرد: مسئولان این شهرستان باید با ارائه چشم انداز روشن و چهره خوب از این شهر تاریخی، زمینه جذب سرمایه داخلی و خارجی را فراهم کنند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مشکلات جنوب پایتخت باید به صورت ویژه و مفید در کمسیون های تخصصی ارائه و راهکارهای آن اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه حرم عبدالعظیم(ع) سالانه ١١ میلیون و روزانه به طور میانگین ٣٠ تا ۴٠ هزار زائر دارد، اضافه کرد: باید از این ظرفیت های مذهبی و تاریخی نهایت استفاده را در جهت توسعه شهرری انجام داد.
هاشمی افزود: همانگونه که اولین خط ریل شهری در قالب واگن اسبی و قطار دودی با سرمایه گذاری خارجی در زمان قاجار در شهرری راه اندازی شد، امروز نیز باید زمینه سرمایه گذاری خارجی و داخلی در این شهرستان ایجاد شود.
وی یادآور شد: مسئولان از قدمت تاریخی و ویژگی کالبدی شهر می توانند در جهت درآمدزایی بیشتر استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه منطقه ٢٠ تهران در داخل شهرستان ری واقع شده است، گفت: از هفت ناحیه این منطقه، پنج ناحیه در داخل شهرری واقع شده و مشکلات ساکنان ٢١ محله این منطقه در صحن شورای اسلامی مطرح و بررسی می شود.
وی با بیان اینکه شهردار تهران پویش سه شنبه های با دوچرخه را در تهران راه اندازی کرده است، افزود: این طرح در مناطق جنوبی به دلیل شیب کم اگر به خوبی اجرا شود مورد توجه مردم قرار می گیرد.
هاشمی در خصوص جدایی مدیریت شهری ری از تهران و تشکیل شورای اسلامی مستقل در این شهر، گفت: این نوع ساختار توسط دولت و نظام ایجاد شده و استانداری ها باید این موضوع را دنبال کنند تا در صورت اجرا، قدرت دولت در توسعه این شهرستان کاهش پیدا نکند.
دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات و مسئولان شهرستان ری با هدف معرفی فرصت ها و تهدیدهای ری در فرودگاه بین المللی امام خمینی( ره) برگزار شد.
ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.