آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

سلیمی:نباید فرهنگ شهادت به فراموشی سپرده شود

راگانیوز- معاون فرهنگی و امور زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: نباید فرهنگ شهادت به فراموشی سپرده شود.

 

ˈعباس سلیمیˈ روز پنجشنبه در حاشیه کنگره شهدای روحانی و ایثارگر استان تهران اظهار داشت: شهیدان دو تفاوت اساسی با ما دارند، شهیدان خود می روند و ولی ما را می برند، شهیدان در راه دفاع از حریم قرآن و ولایت آگاهانه جان می دهند.

وی افزود: به همین دلیل و ویژگی است که خداوند بزرگ شهیدان را به عنوان زندگان همیشه جاوید در قرآن یاد کرده است.

سلیمی ادامه داد: امروز آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان پیروان و دوستداران شهیدان است، شهدای روحانی که هم در جبهه های حق علیه باطل نقش هدایتگری را داشتند و هم در زندگی مادی خود همیشه راهنما مردم جامعه خود بودند.

وی تاکید کرد: شهدای روحانی کسانی بودند که علاوه بر نیت شهادت مقام بلند و بزرگ پاسداری از مذهب امام جعفرصادق(ع) را بر عهده داشته و دارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که برگزاری این قبیل مراسم ها می تواند الگوی خوب فرهنگی برای جوانان و نوجوانان باشد چرا که در این گونه همایش ها و کنگره ها است که به تبیین اصول و اعتقادات شهیدان پرداخته می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تصریح کرد: امیدورایم با برگزاری این قبیل مراسم ها و همایش ها بتوانیم در جهت راه شهدا گام برداریم و سعی کنیم که راه آنها فراموش نشود؛ جوانان کشور آماده مقابله با دشمنان نظام باشند و بدانند که عظمت این کشور در گرو مقابله با دشمنان نظام است و انتخاب فرهنگ شهادت.

کنگره یادواره شهدای روحانی صبح امروز/پنجشنبه/ با حضور حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی سعیدیˈ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای دفتر مقام معظم رهبری و خانواده معظم شهدا، ایثارگران و امت حزب الله در محل مصلای بزرگ ری برگزار شد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.