آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شاهچراغی: ری حرمت دارد/شهرری باید از هرگونه آلودگی حفظ شود

امام جمعه شهرری با تبریک ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع)، وجود بارگاه چند تن از فرزندان پیامبر (ص) در ری را از افتخارات بزرگ این سرزمین دانست و گفت: ما وظیفه داریم برای حفظ حرمت این سرزمین شهر را از آلودگی‌ها حفظ کنیم.

به گزارش  راگانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی تقوا را احساس مسئولیت و خداترسی درونی دانست و گفت: تقوا مانع بخل، حسد، ظلم و … به دیگران می‌شود.

وی امید به رحمت حضرت حق را یکی از راه‌های ورود به بهشت و غفلت را یکی از راه‌های ورود به دوزخ عنوان کرد.

امام جمعه شهرری با تبریک ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، وجود بارگاه چند تن از فرزندان پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در ری را از افتخارات بزرگ این سرزمین دانست و گفت: ما نیز وظیفه داریم برای حفظ حرمت این سرزمین این شهر را از آلودگی‌ها حفظ کنیم.

وی در ادامه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را شخصیتی فقیه، محدث و عالم دانست و با اشاره به داستان عرضه کردن دینش به امام هادی (ع) گفت: با توجه به اسناد موجود محدثین و شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت عبدالعظیم (ع) در گذشته دین خود را به ائمه اطهار (ع) و علما عرضه می‌کردند و این حرکت ارزشمند حضرت سید الکریم (ع) درسی برای ما است که دین خود را نزد علما عرضه کنیم.

ضرورت تبیین خط مشی امام برای نسل جدید

شاهچراغی با تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی ما شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی بودیم که با درایت امام راحل، رشادت‌های شهدا، هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه مردم سپری شد و ما باید از باب شکر نعمت حضرت حق دهه مبارک فجر را بزرگ بشماریم.

امام جمعه شهرری گفت: امروز دولتی‌ها وظیفه خودشان را برای ارج نهادن به پیروزی انقلاب می‌دانند و روحانیون، نخبگان، مردم و … باید در مساجد، هیئت‌ها و مراکز مختلف نسل جوان را با خط مشی امام راحل آشنا کنند.

وی ادامه داد: بزرگترها باید برای فرزندان خود که توفیق درک امام راحل را نداشتند بیان کنند.

ملت ایران در برابر تهدید و فشار عقب‌نشینی نمی‌کنند

شاهچراغی رجزخوانی سست و پوچ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا طی چند روز اخیر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نطق اوباما و وزیر امور خارجه آمریکا برای ما نطق تازه‌ای نبود.

وی گفت: شاید بهترین تعبیر برای سیاست آمریکا، سیاست چماق و هویج است. اوباما از یک طرف به کنگره اعلام می‌کند اگر تحریم جدید وضع کند وتو می‌کند و از آن جلوگیری می‌کند و از طرفی در کنگره اعلام می‌کند اگر مذاکرات 1+5 بی‌نتیجه باشد همه گزینه‌ها به ‌ویژه گزینه نظامی روی میز است.

امام جمعه شهرری خطاب به مقامات آمریکایی اظهار کرد: شاید این گزارشات شما در داخل کشورتان مصرف داخلی داشته باشد اما ملت ایران با تهدید و فشار و … عقب‌نشینی نمی‌کند و در طول انقلاب چندین بار گوش شما را پیچیده است.

کمک 4 میلیارد دلاری عربستان سعودی به دولت کودتا در مصر

شاهچراغی با اشاره به وضعیت فعلی کشور مصر عنوان کرد: امروز داستان مصر داستان پر قصه‌ای شده است. دولت برآمده از مردم در حال محاکمه است و دولت کودتا در حال جنایت و کشتار مردم این کشور است.

امام جمعه شهرری گفت: متاسفانه اخوان والمسلمین و مرسی با نزدیک شدن به آمریکا تلاش‌ها و زحمات مردم این کشور را بر باد دادند.

وی با اشاره به برخی از پیام‌های مرسی به آمریکا گفت: مرسی در پیامی به آمریکایی‌ها اعلام کرده بود من از مبارک برای شما مبارک‌تر هستم و در پیامی دیگر رژیم صهیونیستی را برادر خود اعلام کرد اما دیدیم دلخوشی او به آمریکا پوچ بود.

کنفرانس ژنو 2 با شکست روبه‌رو شد

شاهچراغی روند مذاکرات ژنو 2 را مورد اشاره قرار داد و گفت: کسانی که در ژنو 2 برای نجات سوریه گردهم جمع شده بودند خودشان دستشان به خون مردم سوریه آغشته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.