آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شبکه های اجتماعی کوچک بر شبکه های اجتماعی حاکمیتی غلبه کرده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ری مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، ری و تجریش در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور امام جمعه شهرستان، معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشداران و مسوولین ذیربط در ساختمان آموزش و پرورش ناحیه 2 برگزار شد با بیان اینکه در  در حوزه آموزش و پرورش خیلی غفلت شده است و کشور دچار هزینه های زیادی شده است اظهار داشت: الگوهای جدید فرهنگی بر الگوهای قدیم فرهنگی غالب شده است که مصداق آن را می توان در گفتگوهای اجتماعی مشاهده نمود.935

وی دلیل این پدیده را دسترسی آسان و راحت به ارتباطات و اطلاعات دانست و افزود:امروزه با یک شوک فرهنگی در جامعه مواجه شده ایم و موضوعات اجتماعی از بدنه ای بدون تدبیر ، اندیشه و تفکر شکل گرفته است و نتیجه اش این شد که فرهنگ گفتگوی اجتماعی از پایین به بالا شکل بگیرد.

مرتضی طلایی در ادامه تصریح کرد: باید با مطالعه دقیق و عمیق و تهیه کردن بسته های فرهنگی موثر از رشد فزاینده معضلات اجتماعی جلوگیری نمود.

طلایی اذعان داشت: رشد و توسعه پایدار اقتصادی و سیاسی یک کشور منوط به توسعه اجتماعی با رویکرد فرهنگی است.

وی با اشاره به این موضوع که تنها جایی که می تواند این معضل بزرگ اجتماعی را مدیریت و هدایت کند آموزش و پرورش است بیان داشت: آنچه که در شورای آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد رصد موضوعات و معضلات فرهنگی و اجتماعی .

عضو شورای اسلامی شهر تهران شورای آموزش و پرورش محل حضور نخبگان در امر تربیت و تعلم دانست و افزود:وظیفه اصلی شورای آموزش و پرورش سیاست گذاری ، هدف گذاری، برنامه ریزی و تبدیل برنامه ها به فعالیت در جهت مدیریت بر تغییرات و تحولات این موضوعات و معضلات است.

وی تاکید کرد: باید منابع مالی را برای حل معضلات اجتماعی مدیریت نموده و در محلات سرمایه گذاری کنیم تا بخشی از سیل و زلزله اجتماعی که در پیش رو داریم متوقف شود.

طلایی گفت: باید انجمن اولیاء و مربیان را الزامی و بدون دریافت هزینه و همچنین با ارائه برنامه های زیرساختی براساس تغییر و تحول نظام فرهنگی حاکم تشکیل داد.

وی شهرستان ری را به عنوان قطب فرهنگی و مذهبی تهران برشمرد و پیشنهاد کرد: شهرستان ری به دلیل وجود ظرفیت های بالای فرهنگی و اجتماعی، این طرح را به عنوان پایلوت در خود اجرا نماید تا زمینه ای شود برای تغییر رویکرد فرهنگی در تهران و به تبع آن در تمام کشور به عنوان الگویی موثر اجرا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.