آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شعار «مرگ بر آمریکا» در ایران سبقه تاریخی دارد/برخی به‌دنبال بزک کردن آمریکا هستند

به گزارش راگانیوز، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز باشکوه جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران بهه تقوای الهی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: حضرت سیدالساجدین علیه‌السلام در ارتباط با نشانه‌های مومن فرمودند، «ترس از خدا در خلوت، صداقت در هنگام ترس، شکیبایی در مصیبت‌ها و مشکلات، بردباری هنگام خشم و صدقه دادن اگر چه کم؛ پنج نشانه مومن است».

وی در ارتباط با سیره و منش امام سجاد(ع) گفت: سخنرانی‌های حکیمانه و با بصیرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) توطئه دشمنان اسلام بر اهل‌ بیت(ع) را خنثی کرد.

امام جمعه شهرری بیان داشت: کشتن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در کربلا و به اسارت بردن اهل بیت امام حسین علیه‌السلام از اشتباهات سیاسی یزید بود که سبب رسوایی او شد.

* خودخواهی محصول غرور است

وی با اشاره به پیامدهای غرور گفت: غرور باعث خودخواهی می‌شود. غرور انسان‌هایی را که تربیت درستی ندارند را در دنیا ذلیل و در آخرت جزو زیان‌کاران قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: افرادی که از پایگاه اجتماعی، مسئولیت و … برخوردار هستند بیشتر در معرض این آفت قرار می‌گیرند که باید خود را برای مقابله با این مشکل آماده کنند.

* دشمن به هر وسیله‌ای به‌دنبال نفوذ است/نفوذ جامعه را تهدید می‌کند

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیه استکبار ستیزی ملت غیور و بصیر ایران اسلامی اظهار داشت: شعار «مرگ بر آمریکا» در کشور ایران سبقه تاریخی دارد. آمریکا در طول تاریخ انقلاب از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده کرده و توطئه‌های فراوانی را در این راستا طرح‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر هوشیاری در برابر نفوذ دشمن گفت: رهبر معظم انقلاب به‌دلیل خطری که جامعه را تهدید می‌کند مکرراً بر هوشیاری مقابل دشمن و جلوگیری از نفوذ آنان تاکید فرمودند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی مبارزه اصولی با استکبار جهانی و مصداق آن یعنی آمریکا را از اهداف بزرگ امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب دانست و تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا بارها فرمودند «رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است»، «ما نمی‌توانیم با آمریکا آشتی کنیم».

وی شیطان بزرگ خوادن آمریکا را ابداع امام خمینی (ره) خواند و گفت: امروز آمریکا شیطان کوچک نشده است. امروز دولت آمریکا دست از دشمنی و توطئه علیه ملت ایران بر نداشته است اما متاسفانه برخی می‌خواهند این دولت را با چهره‌ای دموکراتیک معرفی کنند.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: علی‌رغم دشمنی‌های روز افزون دولت آمریکا برخی به‌دنبال بزک کردن این کشور هستند و می‌خواهند از دولتمردان این کشور چهره‌ای خوب به مردم معرفی کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.