آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شناسایی نیازهای اجتماعی کودکان کار در حریم شهر تهران

شهردار منطقه 20 در جریان بازدید میدانی از محدوده حریم شهر تهران در این منطقه، نیازمندی‌ها و خواسته‌های اجتماعی ساکنان آن محدوده شناسایی شد.
خبرگزاری فارس: شناسایی نیازهای اجتماعی کودکان کار در حریم شهر تهران

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس صبح امروز فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه 20، قائم مقام، معاونان و مدیران ارشد مدیریت شهری با هدف ساماندهی نابسامانی های اجتماعی در شهر تهران از محل های حاشیه نشین واقع در ناحیه 7 منطقه 20 بازدید کرد

 

وی در این بازدید گفت: رسیدگی به کودکان کار و حاشیه نشینان از مسائلی است که در برنامه های فرهنگی کمتر به آن توجه شده است.

دانشور جلب مشارکت مردمی برای ساماندهی معضل حاشیه نشینی را از مهمترین اهداف چنین بازدیدهایی برشمرد و افزود: در بازدید از منطقه محمودآباد شهرری شاهد کار کردن حدود 250 کودک در کوره های آجرپزی بودیم که از کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی بی بهره بودند، خیرین حاضر در بازدید نصب کانکس ویژه جهت کلاس آموزشی و ارائه امکانات بهداشتی، درمانی و پوشاک زمستانی این کودکان را متقبل شدند.

وی ادامه داد: ساخت مجتمع خدمات کودکان کار در منطقه 20 به عنوان پایلوت از سوی خیرین و شهرداری منطقه 20 از برنامه های پیش بینی شده است که در صورت اجرایی شدن، نقش مهمی در ساماندهی کودکان کار در شهر تهران خواهد داشت.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 تهران نیز با اشاره به مساعدت و همکاری شهرداری منطقه 20 خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم نظیر ساخت سراهای محله و اجرای طرح مدیریت محله و رویکرد شهرداری تهران مبنی بر توسعه فرهنگی و اجتماعی، بخشی از فعالیت‌های اجتماع محور مدیریت شهری را به حاشیه نشینان محدوده حریم اختصاص می دهیم.

کتانباف در پایان افزود: بررسی های لازم برای ساماندهی کودکان کار در محدوده حریم این منطقه انجام و آمار دقیقی برای برنامه ریزی هر چه بهتر و حمایت شایسته تر از کودکان کار در اختیار کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت تا زمینه ساز فعالیت های خیر خواهانه و جلب مشارکت های مردمی در جهت رفع معضلات حاشیه نشینی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.