آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردارمنطقه بیست: اثبات گذرحضرتی نیازمند تحقیق و بررسی کارشناسان است

 به گزارش راگانیوز به نقل از ایرنا ،منصور کتانباف اظهار داشت: به منظورشناسایی گذرحضرتی مشاوران شهرداری در حال جمع آوری کلیه طرح های 40 سال قبل هستند.

وی با اشاره به اعلام خبری حفظ محل عبورعبدالعظیم حسنی(ع) معرف به گذر حضرتی در شهرری توسط یکی از اعضای شورای شهر تهران، افزود: با توجه به طرح تعریض و نوسازی حرم مطهرعبدالعظیم بخشی از این گذر از بین خواهد رفت.

به گفته شهردار منطقه بیست، در صورت اثبات این فرضیه محل گذر حضرتی بعد از کارشناسی دقیق محل تردد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بعنوان یک پیاده رو بطول 200متر احیاء خواهد شد.

کتانباف اظهارکرد: این موضوع روز جمعه گذشته توسط دو شهروندان اهل ری در برنامه تهرانگردی به احمد مسجد جامعی اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه برخی ها معتقدند گذر حضرتی در ضلع غربی حرم که هم اکنون به عنوان پارگینک غربی حرم مورد استفاده عموم است، افزود: برای ما هنوز ثابت نشده که کدام منطقه محل تردد واقعی حضرت بوده و به همین منظور تمام طرحها ی از 10 تا 40 سال قبل توسط مشاوران پس از جمع آوری بررسی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: عبدالعظیم حسنی (ع) برای زیارت امامزاده حمزه(ع) در مسیری رفت و آمد می کردند که اهالی ری نام این محل را به گذر حضرتی می شناسند.

احمد مسجد جامعی با بیان اینکه از منطقه ای به نام هاشم آباد تا جایگاه امامزاده حمزه(ع) از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع)، گذر حضرتی است، خاطرنشان کرد: درطرح نوسازی این گذر از بین خواهد رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.