آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار اولی منطقه 20: بهسازی محوطه مدرسه‌ 18 دی در دستور کار قرار گرفت

بهسازی محوطه مدرسه‌ 18 دی در دستور کار قرار گرفت
 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، به دنبال اجرای طرح شهردار اولی‌ها که به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا شد، 30 دانش‌آموز کلاس اولی مدرسه 18 دی شهرری نیز مهمان شهردار منطقه 20 شدند و به مدت یک ساعت اداره امور شهر را برعهده گرفتند.

هانا فرجادی یکی از دانش‌آموزان این کلاس به‌عنوان شهردار منطقه 20 تمامی خواسته‌های خود و دوستانش را از عوامل تحت امر خواستار شد.

این گروه 30 نفره در ابتدا در مورد خواسته‌های خود به مشورت پرداختند و همگی بر داشتن آسمان آبی و زمین پاک تاکید کردند و داشتن هوای پاک را حق خود دانستند و سپس با نقاشی‌های کودکانه خود این مطلب مهم را یادآور شدند.

خروج کارخانه‌های آلاینده شهری یکی از خواسته‌های این گروه بود که شهردار وقت دستور بررسی و انتقال آن را به معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 20 داد.

هانا فرجادی شهردار منطقه 20 در تماس تلفنی با معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 20 گفت: «سلام آقای مهندس من شهردار منطقه 20 هستم، سه کارخانه در شهرمان هست که هوا رو آلوده کرده و نمی‌توانیم خوب نفس بکشیم سریعا بررسی کنید و آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهید فقط شش ماه مهلت دارید.»

فرجادی در مدت زمانی که شهردار منطقه بود با شهردار ناحیه پنج نیز تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: «من شهردار منطقه 20 هستم مدرسه ما 18 دی هست و آسفالتش خرابه، دوستانم در زمان بازی زمین می‌خورند زانوی شلوارشان پاره می‌شه، سریع آسفالت حیاط مدرسه را درست کنید در ضمن برای ورزش و بازی هم هیچ وسیله‌ای در حیاط مدرسه نداریم برای ما وسیله ورزشی نصب کنید، بعد در باغچه‌ هم گل و گیاه بکارید فقط تا پایان فروردین فرصت دارید فراموش نکنید مدرسه من 18 دی است.»

شهردار اولی‌های منطقه 20 به‌صورت همزمان در دو گروه وارد دفتر کار شهردار منطقه 20 و قائم مقام شهردار منطقه شدند و در جریان امور مربوط به اداره شهر قرار گرفتند.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 از اجرای این طرح ابراز رضایت کرد و گفت: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردا هستند و موثرترین جامعه هدف برای طرح آسمان آبی زمین پاک محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اغلب فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری برای دانش‌آموزان و کودکان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان به‌عنوان همیاران مدیریت شهری می‌توانند برای نهادینه کردن رویکردهای مهمی نظیر حفظ محیط زیست شهری و اصلاح رفتارهای ترافیکی نقش‌آفرینی کنند.

اصغر عطائی قائم مقام شهردار منطقه نیز که پذیرای 15 شهردار اولی بود طرح اجرای شهردار اولی‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطمئنا این حضور کودکان، در فضای اداری شهرداری و آشنایی با امور مربوط به اداره شهر به یکی از ماندگارترین خاطرات برای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح علاوه بر اینکه موجب آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی اداره شهر شد، حساسیت توجه به نگهداشت شهر را نیز برای آنها ایجاد کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.