آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار باقرشهر از اصحاب رسانه و تلاشگران عرصه خبر تجلیل نمود

 

 

 

IMG_323208

به گزارش راگا نیوز جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر با تبریک روز خبرنگار به این قشر فرهیخته ایشان را از جمله اقشاری دانست که خداوند امانت سنگینی را بر دوش ایشان گذاشته است.,وی با اشاره به آیه ای از قرآن ، ادامه داد: در قرآن خداوند به قلم قسم می خورد و ارزش آن را از خون شهدا بالاتر می داند . این به این معنا است که کسانی که می توانند قلم بزنند و بنویسند می توانند همان جهادی را بکنند که شهدا برایش خون می دهند و افلاکی میشوند. ارزش قلم و قداست آن بسیار بالااست و کسانی که در عرصه خبرنگاری فعالیت می کنند باید بدانند که این عرصه و قلم و کاغذ آنها امانتی بزرگ است .

شهردار باقرشهر در ادامه با تقدیر و تشکر از خبرنگاران شهرستان ری ایشان را در زمره مسئولانی فهیم در عرصه خبر دانست و گفت : دوستانی که ما در شبکه پنج تهران داریم ، دوستان خبرگزاری ایسنا ، ایپنا، جام جم ، صبح آزادی، همشهری، رسالت ، راه مردم، اعتماد، سخن روز، جمهوری اسلامی ، آفرینش، همکاران خوبم در مجموعه سایت اطلاع رسانی شهرداری  و روابط عمومی و دیگر دوستان که شاید درحال حاضر حضور ذهن نداشته باشم که از آنها نام ببرم ، بحق بسیار دلسوزانه و مجدانه سعی در انعکاس اخبار و گزارش ها دارند که جای تقدیر دارد . من امیداورم مسئولان مربوطه ترتیبی اتخاذ کنند تا این عزیزان بتوانند با پشتوانه مالی بهتری اقدام به نشر نشریات خود کنند و در کنار غنی سازی محتوای مطالب خود دغدغه هزینه چاپ و توزیع نداشته باشند.

جمشید سعادتمند در ادامه با تبریک این روز به همه فعالان عرصه های خبری ، یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

[tooltip text=”روز خبرنگار” gravity=”nw”]17 مرداد 1377، محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي مستقر در مزار شريف افغانستان، به همراه 8 نفر از كاركنان سركنسولگري ايران در اين شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسيدند. اين 9نفر عبارت بودند از: 1ـ ناصر ريگي سرپرست 2ـ مجيد نوري تباركي مسئول امور مالي 3ـ محمدناصر ناصري كارشناس امور فرهنگي 4ـ كريم حيدريان كارشناس امور كنسولي 5ـ محمدعلي قياسي كارشناس امور كنسولي 6ـ رشيد پارياوفلاح كارشناس امور كنسولي 7ـ نورالله نوروزي كارشناس امور كنسولي 8ـ حيدرعلي باقري كارمند فني 9ـ محمودصارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي تا مدتها از سرنوشت اين 9 نفر گزارشي منتشر نشد، تا اين كه اجساد آنان در يك گور جمعي در خرابه هاي پشت كنسولگري به دست آمد. پيكر آنان 22 شهريور 1377 به تهران منتقل شد و به خاك سپرده شد. در ميان اين 9 شهيد تنها محمود صارمي به سركنسولگري ايران وابستگي سازماني نداشت . صارمي در 1337 در شهرستان بروجرد به دنيا آمد. تحصيلات ابتدايي و دبيرستان را در بروجرد گذراند و پس از اخذ ديپلم ، در رشته جغرافياي انساني دانشگاه تهران پذيرفته شد. و چند سال بعد مدرك كارشناسي گرفت. وي در 1371ش. به سمت كارشناس متون خبري به استخدام خبرگزاري جمهوري اسلامي درآمد. صارمي، همزمان با كار در خبرگزاري به تحصيل ادامه داد و در 1373ش. كارشناسي ارشد رشته جغرافيايي انساني با گرايش روستايي از دانشگاه شهيد بهشتي گرفت. محمود صارمي 13 ماه نيز را در جبهه هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران در كسوت بسيج حضور يافته بود. وي از دي 1375 سرپرست نمايندگي خبرگزاري جمهوري اسلامي در كابل شد و تا زمان شهادتش به دست عوامل گروه طالبان، خبرنگار صحنه هاي بحراني جنگ افغانستان بود. شوراي فرهنگ عمومي كشور در اولين سالگرد اين واقعه، روز 17 مرداد را به پاس قدرداني از مقام و حرفه صارمي «روز خبرنگار» ناميد. [/tooltip]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.