آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار باقرشهر : شیخ مشایخ شیعه ، از افتخارات شهرستان ری است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی باقرشهر سعید استادفرج ، شهردار باقرشهر با گرامیداشت روز شیخ کلینی ، این عالم ربانی و روحانی اندیشمند را درزمره دانشمندانی دانست که با آثار بسیار ارزشمند وعلمی خود سهم بسزایی رادر اعتلای آموزه های دین اسلام داشته است.543434-300x200

وی وجود بقعه متبرک این عالم اندیشمند را در شهر حسن آباد در همجواری باقرشهر ، از افتخارات شهرستان ری دانست و انتساب برخی صفات مانند شیخ مشایخ شیعه را به نوعی بیان میزان تبحر و سواد این عالم دانشمند دانست.

شیخ کلینی در سال 258 در قریه کلین به دنیا آمد و در سال 329 هجری در بغداد فوت کرد.
کلینی در روستای کلین واقع در 38 کیلومتری شهرری و ناحیه جنوب غربی جاده قم ـ تهران، نزدیک حسن‏ آباد کنونی چشم به دنیا گشود، و به همین علت او را به لقب رازی، منسوب به ری هم می ‏خوانند.
آرامگاه پدر کلینی، یعنی یعقوب بن اسحاق ـ که از بزرگان شیعیان آن روز بوده ـ هم ‏اکنون در قریه کلین بوده و زیارتگاه مردم است.
شیخ کلینی همچنین معروف به ثقه الاسلام ، شیخ مشایخ شیعه ، رئیس محدثان علمای امامیه می باشد و از مروجین مذهب شیعه در دوران غیبت امام زمان (عج ) است که صاحب کتاب کافی از کتب اربعه شیعه است که در عقاید اسلامی مرجع مهمی برای محققین و علما به شمار می آید .
کتاب کافی ارزشمند ترین کتاب اسلامی و نفیس ترین کتاب شیعه است و شامل 16 هزار و 199 حدیث است که طی سه قسمت اصول، فروع و روضه تدوین شده است.
آرامگاه شیخ کلینی در باب الکوفه در بغداد، در ناحیه شرقی رود دجله کنار پل قدیم بغداد و زیارتگاه مسلمانان است.

گفتنی است 19 اردیبهشت به نام بزرگداشت شیخ کلینی نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.