آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار تأکید کرد: باقرشهر بر روی گسل خطرناک کهریزک قرار دارد

شهردار باقرشهر گفت: باقرشهر بر روی گسل خطرناک کهریزک قرار دارد و در زمان زلزله اگر مدیریت بحران باقرشهر و کهریزک درست عمل نکنند، با فاجعه‌ای انسانی روبرو می‌شویم.

ostadfaraj

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ شهردار باقرشهر با اشاره به هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی و انتخاب شعار امسال این هفته «عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی» به توضیح شرایط کالبدی باقرشهر پرداخت و از مردم خواست تا با مقاوم سازی ابنیه خود و رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها و همچنین فراگیری آموزش‌های شهروندی در خصوص امدادرسانی و امدادجویی، میزان اثرات بلایای طبیعی را کاهش دهند.

«سعید استاد فرج» در مورد زلزله خیز بودن منطقه اظهار کرد: همه ما می‌دانیم باقرشهر بر روی گسل خطرناک کهریزک قرار دارد و در زمان زلزله اگر مدیریت بحران باقرشهر و کهریزک درست عمل نکنند، با فاجعه‌ای انسانی روبرو می‌شویم، به‌ویژه اینکه که متأسفانه در بازدید از شهر مشاهده شد که برخی از ابنیه با نهایت بی‌احتیاطی و فاصله بسیار از اصول ایمنی ساخته شده است.

 شهردار باقرشهر گفت: ساختن شهری زیبا و امن برای مردم باقرشهر، دغدغه همه مسئولان مدیریت شهری است.

«استادفرج» افزود: مقابله با زلزله از اولويت‌هاي كاري مدیریت شهری باقرشهر است، البته مقابله با زلزله، يك استراتژي 20 ساله می‌طلبد و باقرشهر نیاز به عضويت جهاني دارد كه در ابتدای امر باید با پيوستن به جمع شهرهای تاب‌آور جهان، وارد عمل شود.

وي ادامه داد: شهرهاي تاب‌آور شامل 2ويژگي مقاومت و انعطاف‌پذيري هستند، براي مقاومت آن‌ها در برابر بلاياي طبيعي 10 اصل در نظر گرفته مي‌شود كه شهرداري باقرشهر در نظر دارد تا  پروژه هایی را به عنوان چشم‌انداز در اين زمينه تنظیم کند.

این مسئول در ادامه به ايمني مدارس اشاره كرد و گفت: اوضاع مدارس باقرشهر از نظر مقاومت در برابر زلزله و بلاياي طبيعي بهتر از ساير ساختمان‌هاي اين شهر است، تاكنون عمليات چكاپ مدارس به طور كامل انجام شده و در اين زمينه نیاز است اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس استان نيز اقدامات موثر و مفيدي را انجام دهند.

مصلی باقرشهر، محیطی امن در مواقع اضطرار

عضو شورای اسلامی باقرشهر گفت: در زمينه كاهش بلاياي طبيعي و مقاوم‌سازي اقداماتي به صورت پراكنده در بخش‌هاي مختلف انجام مي‌شود كه آموزش همگاني در راس همه امور است، اما متاسفانه اقدامات باقرشهر به صورت جزيره‌اي انجام مي‌شود و بايستي طرح جامع شهر باقرشهر، ‌طرح مديريت بحران باقرشهر و طرح پدافند غيرعامل با يكديگر تلفيق شوند تا روند كار با پيشرفت بیشتری همراه باشد.

«ابوطالب بقرایی» با اشاره به مصلی باقرشهر به عنوان محیطی امنی در مواقع اضطرار گفت: مصلی بزرگ شهر می‌تواند در مواقع حوادث طبیعی برای مردم سقف امنی باشد. شهرداری باقرشهر به دلیل اهمیت این ساختمان در شهر و همچنین ضرورت اعتلای شاخصه‌های معنوی در این دوره بیش از 5برابر دوره قبل، یعنی به میزان 10 میلیارد ریال در پیشبرد امور عمرانی این مصلی کمک کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در این هفته از پتانسیل عظیم مشارکت‌های مردمی و همراه کردن مردم با خودمان استفاده کنیم، افزود: برهمین اساس بخش اعظمی از فعالیت‌هایمان در حوزه اجتماعی تعریف شده است.

«بقرایی» در پایان اظهار کرد: براین باوریم تا با استفاده از ظرفیت‌های مردم و ارائه آموز‌ش‌های اولیه در حوادث مختلف، علاوه بر اینکه می‌توان شمار تلفات و خسارات جانی ناشی از حوادث را کاهش داد، سهم زیادی در کاهش خسارات مالی نیز به دست آوردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.