آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار تهران : آلودگی هوا، زمین و آب یکی از چالش‌های جدی است

 آلودگی هوا، زمین و آب یکی از چالش‌های جدی است

به گزارش راگانیوز، محمدباقر قالیباف ساعتی پیش در حاشیه افتتاح نخستین نیروگاه زباله‌سوز کشور که در منطقه کهریزک صورت گرفت، در جمع خبرنگاران آلودگی هوا، زمین و آب را یکی از چالش‌های جدی کشور به‌ویژه در شهرهای بزرگ دانست.

وی در ادامه پسماند را یکی از موضوعات جدی شهر تهران خواند و تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود 8 هزار تن زباله در کلانشهر تهران تولید می‌شود.

شهردار تهران افزود: این حجم زباله روزانه سه‌بار جمع‌آوری شده و پیاده و سوار می‌شود تا به مرکز زباله برسد و این اقدام برای هیچ شهرداری قابل تصور نیست.

پیش از ظهر امروز و همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نخستین نیروگاه تولید برق از زباله‌های شهری کشور با حضور معاون رئیس جمهور، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در مجتمع دفع و پردازش آرادکوه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه زباله‌سوز آرادکوه که با همکاری کشور چین ساخته شده با سوزاندن روزانه 200 تن زباله سه مگاوات برق تولید می‌کند.

افتتاح این نیروگاه موجبات توسعه پایدار، بهبود مناسبات زیستی و رشد و اعتلای کیفی زندگی شهروندان را فراهم خواهد ساخت.

نیروگاه زباله‌سوز مجتمع آرادکوه با ظرفیت ورودی 200 تن زباله توانایی تولید 3 مگاوات ساعت برق را دارا است.

در این سامانه، برق تولید شده بر اساس خط انتقال برق ساخته شده به شبکه برق سراسری کشور متصل می‌شود.

حدود 33 هزار مترمکعب خاکبرداری، 9 هزار مترمکعب بتن‌ریزی، 2 هزار تن آهن‌آلات و آرماتور و در زمینی به وسعت تقریبی سه هکتار و 8 هزار و 500 متر بنا جهت احداث این نیروگاه به‌کار گرفته شده است، مشخصات این پروژه شامل پیت زباله، ساختمان اداری، ساختمان تجهیزات، تصفیه‌خانه، دودکش و غیره می‌باشد.

 فرآیند تولید برق بدین صورت خواهد بود که زباله پس از ورود به پیت ورودی زباله، وارد کوره می‌شود تا در دمای 800 تا 1200 درجه سانتیگراد سوزانده شود، سپس این حرارت به بویلرها منتقل و تبدیل به بخار آب گردیده و این بخار به سمت توربین‌ها و ژنراتور جهت تولید برق هدایت می‌شود.

گفتنی است، طراحی این نیروگاه با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و خارجی استفاده شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.