آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهردار منطقه 20: نیمی از املاک پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تملک شد

به گزارش راگانیوز  منصور کتانباف با اشاره به اینکه تملک حدود 400 پلاک ثبتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در دستور کار قرار دارد، افزود: در دو سال اخیر موفق به توافق با 130 پلاک از املاک فرسوده شده ایم.
وی ادامه داد: این میزان تملک در حالی صورت گرفته است که در بیست سال گذشته 180 پلاک از این املاک تملک شده بود.
کتانباف افزود: کندی روند تملک املاک معارض با طرح توسعه حرم در سال های قبل به دلیل کمبود اعتبار بوده است که با توجه به حمایت های ویژه مدیریت شهری تهران این روند در دو سال اخیر تسریع شد.
وی اضافه کرد: گسترش دسترسی های بزرگراهی و شریانی پیرامون حرم به عنوان بخش ارتباطی طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با احداث بلوار سلمان فارسی، بزرگراه شهید آوینی و اتصال ضلع جنوب به بزرگراه امام علی(ع) به خوبی محقق شده است.
کتانباف تملک املاک معارض را مهمترین بخش طرح توسعه پیرامون حرم برشمرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت های عمرانی نیز هم راستا با تملک ها اجرا شده است که احداث پیاده راه ضلع شمال و همچنین پیاده راه ضلع شرق با پیشرفت 80 درصدی از جمله این طرح های شهری است.
منطقه 20 (شهرری) بعنوان جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران دارای حدود 378 هزارنفر جمعیت، 176 کیلومتر مربع وسعت ، 7 ناحیه و 22 محله است.
سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ویژگیهای بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.