آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری میزبان جشن‌های نیمه شعبان

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از برپایی جشن‌های شعبانیه در مساجد، سراهای محله، بوستان‌ها و مراکز فرهنگی این منطقه خبر داد.

برومند نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، با بیان اینکه همزمان با آغاز ایام خجسته شعبانیه سلسله جشن‌های مردمی در مساجد، سراهای محله، بوستان‌ها و مراکز فرهنگی برگزار می‌شود گفت: با مشارکت معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه و هیئت بسیج هنرمندان مراسم جشن مولود خوانی همراه با سخنرانی مذهبی و ویژه برنامه‌های شاد و متنوع در محوطه باز فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه در هر ناحیه، در 2 مسجد شاخص مراسم جشن مذهبی برگزار می‌شود افزود: با مشارکت حسینیه پیروان شهدای کربلا مراسم جشن و سخنرانی مذهبی و دینی به مدت سه شب تا روز نیمه شعبان برگزار می‌شود.

نامداری با بیان اینکه در هر ناحیه همزمان با دهه آخر ماه شعبان مناجات پرفیض شعبانیه برگزار می‌شود؛ برگزاری جشن نیمه شعبان با مشارکت آستان مقدس بی‌بی زبیده(س)، برگزاری شب شعر عاشقی با مدیریت شهرداری ناحیه 2؛ برپایی نمایشگاه عکس مهدویت در سرای محله نظامی را از دیگر برنامه‌های ایام شعبانیه نام برد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و ضرورت ترویج فرهنگ انتظار مهدوی برپایی کارگاه‌های آموزشی با عنوان «چگونه منتظر بمانیم» را در سطح نواحی یکی دیگر از برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

وی به هویت بخشی به فضای شهری با انجام تبلیغات محیطی و آذین‌بندی به مناسبت جشن‌های شعبانیه اشاره کرد و گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و آشنایی با آثار باستانی ری و مراکز فرهنگی و تاریخی شهر تهران، تورهای ری‌گردی و تهران‌گردی در این ایام هماهنگ شده است.

نامداری به مشارکت مدیران تمامی سراهای محله این منطقه برای برپایی ویژه برنامه‌های ایام شعبانیه در سطح محله‌های 22 گانه اشاره کرد و افزود: برپایی مسابقات ورزشی، همایش کوهپیمایی، اردوهای تفریحی – زیارتی و استقرار ایستگاه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 همزمان با ایام شعبانیه است که برای برقراری شادی و نشاط شهروندان تدارک دیده شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 در ادامه اجرای ویژه برنامه‌های سه ماهه رجب، شعبان و رمضان را در قالب فصل نیایش عنوان کرد و اظهار داشت: برپایی برنامه شکوه رستگاری با محوریت نواحی، برنامه پنجره‌های آسمان با اجرای محفل انس با قران در مساجد و تکایا، جشن مغفرت، برنامه شوق نیاز ویژه عید سعید فطر، همایش‌های حجاب و عفاف، قرآن و عترت، امر به معروف و نهی از منکر و … غبارروبی مساجد را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های فصل نیایش در این منطقه عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.