آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شوراهای اسلامی جنوب ری با امضاطوماری خواستار احداث ایستگاه مترو شدند

 جمعی از اعضای شوراهای اسلامی جنوب شهرستان ری با ارسال طوماری به مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، خواستار احداث ایستگاه مترو در خط عبوری تهران – قرچک شدند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این طومار ارسالی که نسخه ای از آن در اختیار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی شهرری قرار گرفته است، اعضاء شوراهای اسلامی بخش های مرکزی، کهریزک و قلعه نو در جنوب ری، ضمن اشاره به وجود تعداد زیادی شهرک و مجتمع های مسکونی، روستا، مراکز صنعتی و همچنین پتاسیل های موجود در بخش کشاورزی خواستار احداث ایستگاه مترو در این منطقه شده اند.

اعضای شورهای اسلامی جنوب شهرستان ری اظهار داشتند: از آنجایی که جنوب ری در مسیر عبوری خط متروی تهران – قرچک – ورامین واقع شده است و تنها بخش قلعه نو بعنوان یکی از بخش های جنوبی ری دارای 80 هزار نفر جمعیت است، وجود یک ایستگاه خدمات رسان ریلی به ساکنان این منطقه می تواند بخش زیادی از مشکلات تردد ساکنان را رفع کند.

دربخش دیگری از این طومار آمده است: ساکنان بخش قلعه نو امید دارند با حمایت دولت تدبیر و امید و مشارکت خویش بتوانند برخی از آرزوی های خود از قبیل احداث ایستگاه مترو، پل عابر پیاده، آب بهداشتی و استقرار واحد سیار آتش نشانی را در این منطقه مستعد اقتصادی را محقق کنند.

همچنین امضا کنندگان این طومار، خواستار توجه جدی مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه به توافق شرکت جنرال مکانیک (مجری شرکت مترو) با دهیاری روستایˈده خیرˈبخش قلعه نو در سال 1388 شدند.

براساس این توافقنامه، شرکت جنرال الکتریک متعهد به اجرای پل روگذر در روستای ده خیر به عنوان محل تقاطع مترو تهران – ورامین، اجرای سکوی مسافربری بین خطوط و همچنین احداث پل عابر پیاده از سکوی مسافربری به محل داخل روستا را متعهد شده است.

بخشدار قلعه نو نیز در خصوص درخواست اعضا شوراهای اسلامی بخش های جنوبی شهرستان ری از مدیرعامل مترو به منظور احداث یک ایستگاه در این منطقه،اظهارداشت: ایجاد زیرساخت های لازم در مناطق استعداد خیز جنوب ری به طور حتم تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی این منطقه خواهد داشت.

ˈکریم رئوفˈ افزود: بخش جنوبی شهرستان ری با برخوردای از پتانسیل های فراوان از جمله مناطق تشنه خدمات ایستگاهی ریلی محسوب می شود و ارائه خدمات زیرساختی از جمل حمل و نقل به این منطقه ضروری است.

وی با بیان اینکه، زیر ساخت لازم از جمله فضای 30 متری حریم برای احداث حداقل یک ایستگاه در مسیر خطوط ریلی تهران – مشهد در روستای ˈده خیرˈ واقع در بخش قلعه نو در مسیر عبوری احداث مترو تهران – ورامین وجود دارد، تصریح کرد: شرکت مترو برای احداث ایستگاه در این منطقه هیچگونه نیازی به حریم جدید ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.