آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طبل رسوایی آمریکا به صدا در آمده است

به گزارش راگانیوز حجت الاسلام سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی و نیت های خوب و خیر در کارها اظهار داشت: مسئله مهمی در زندگی انسان است و می توان در سایه نیت خوب، بدترین کارها را به بهترین کار تبدیل کند و با یک نیت بد نیز بهترین کار را به بدترین شکل انجام داد.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام رضا (ع) افزود: کسی که با نیت حرام به سفر برود نمازش کامل است و شکسته نباید بخواند. اگر پدر و مادر برای رفتن به سفر رضایت نداشته نباشند، آن سفر حرام است و نماز باید کامل خوانده شود.

دنیا طلبی، غرور و تکبر عامل جنایت دشمنان امام حسین (ع)

این مسئول در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با اشاره سخن امام جعفر صادق (ع) ضمن تأکید بر خواندن زیارت اربعین در قبل از ظهر اربعین حسینی عنوان کرد: زیارتنامه اربعین هرچند کوتاه است، اما محتوای آن فشرده از قصه کربلا و فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) را نقل می کند. در این زیارتنامه عامل ارتکاب جنایت دشمنانی که به جنگ امام حسین (ع) آمدند را دنیا طلبی، غرور و تکبر ذکر کرده است.

شاهچراغی اربعین امسال در جهان را بی سابقه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰میلیون نفر جمعیت در کربلا واقعا بی سابقه است.

ضرورت مبارزه با فسادهای مشهود و کلان در کشور

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه به برگزاری اجلاس و همایش اخیر در کشور با عنوان همایش ملی سلامت و مبارزه با فساد با حضور سران سه قوای کشور اشاره و اضافه کرد: همه سران سه قوه در این اجلاس اعتراف داشتند که فساد در ادارات از جمله رومیزی، رشوه و… وجود دارد و ما سال هاست که با آنها روبرو هستیم، بالاترین سخن عنوان شده در این خصوص را در کلام مقام مقام معظم رهبری می توانیم پیدا کنیم که می فرمایند، در فساد نیاز به برگزاری سمینار نیست و باید با فساد مبارزه شود و همه دامن همت را بالا بزنند و کمر همت را ببندند و با مفاسدی که بعضا مشهود و کلان نیز است مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه راه مقابله با فساد، قانون مداری و پایبندی به قانون است، افزود: همه باید به قانون پایبند باشیم، باید راه عملی مبارزه با فساد پیدا و همه تلاش کنند تا این آفت از کشور ما برچیده شود، قانون نباید در حق عده ای خاص اجرا گردد، در انقلابی که قانون فقط در حق ضعفا اجرا شود و در حق اغنیا اجرا نشود، محکوم به شکست خواهد بود.

فریاد دفاع از حقوق بشر آمریکا، گوش فلک را کر کرده است

خطیب جمعه ری به رخ دادن ۲جریان در آمریکا طی هفته ای های اخیر که طبل رسوایی آمریکا را به صدا درآورده اشاره کرد و یادآور شد: همه فهمیده اند که آمریکا در دنیا چقدر دروغ می گوید و دروغگویی در آنجا تا چه حدی است. با کشته شدن سیاه پوستی در معرض دید مردم به دست پلیس این کشور و تبرعه شدن آن پلیس سفید پوست در دادگاه های آنان باعث اعتراض مردم در ایالت های مختلف و حضور در خیابان ها نسبت به تبعیض نژادی شده که ثمره آن چیزی جز دستگیری، زندان و شکنجه مردم نیست در حالیکه فریاد امریکا در دفاع از حقوق بشر، گوش بشر و فلک را کر کرده است.

شاهچراغی ادامه داد: جریان دیگری که مایه رسوایی آمریکا شد، مسئله شکنجه در زندان های آمریکا است، آمریکا ۲۴ زندان مخفی در دنیا دارد که یکی از آنان در افغانستان بود و سال ها مردم را شکنجه می کردند ولی رئیس جمهور افغانستان بی خبر بود.

وی با اشاره به شکنجه های قرون وسطی در زندان های استکبار جهانی تأکید کرد: ۱۸۰ ساعت یک انسان را به روی پا نگه می دارند، بدنها را خیس می کنند و سپس شلاق می زنند و از جنایاتی که آنان مرتکب شده اند می توان به تجاوز مادران و خواهران و همسران در مقابل دیدگان زندانیان نیز سخن گفت.

لزوم وحدت آرمانی و فکری حوزه و دانشگاه

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره ۲۷ آذر ماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه بدین معنا نیست که حوزه و دانشگاه کنار یکدیگر قرار بگیرند و روابط فیزیکی داشته باشند، بلکه باید وحدت آرمانی و فکری داشته باشند.

وی گفت: باید بدانند هر دو فرزند این انقلاب هستند و در برابر آن مسئول و مدیون هستند، ربا مشکل اساسی است که حوزه باید فکری در مورد آن کند، معنای روشنفکری، مخالف خوانی نیست و حق مداری است، دانشجو باید مدافع حق باشد و در مقابل باطل استادگی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.