آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح جامع شهری حسن‌آباد تهیه و ابلاغ شده است/40 هکتار از اراضی حسن‌آباد را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند

خبرگزاری فارس: طرح جامع شهری حسن‌آباد تهیه و ابلاغ شده است/40 هکتار از اراضی حسن‌آباد را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند

به گزارش راگانیوز ، مجتبی میرآشتیانی در آستانه برگزاری نخستین گردهمایی نخبگان و فرهیختگان برای نوسازی بافت فرسوده به همت شهرداری منطقه 20 و با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از پروژه‌های مهم شهرداری‌های کل کشور است و مدیران شهری باید بافت‌های فرسوده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن سر و سامان بدهند.

وی گفت: مدیران شهری باید نسبت به بافت‌های فرسوده هم از لحاظ مقاوم‌سازی در برابر بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و … و همچنین از جهت خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و … به این مناطق نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

شهردار حسن‌آباد با اشاره احتمال وقوع بلایای طبیعی عنوان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان تهران در معرض زمین لرزه قرار دارد و به همین دلیل مسئولان باید آمادگی‌های لازم را در ارتباط با مواجهه با این اتفاقات طبیعی داشته باشند و تدابیر لازم را در این حوزه بیندیشند.

وی بافت‌های فرسوده را آسیب‌پذیرترین مناطق در هنگام وقوع حادثه دانست و خاطرنشان کرد: به‌همین دلیل نوسازی بافت‌های فرسوده به‌ویژه در مناطقی که روی گسل زلزله قرار دارند باید به‌طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

میر آشتیانی در پاسخ به خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با مجموعه اقدامات مدیریت شهری حسن‌آباد در زمینه بافت‌های فرسوده عنوان کرد: خوشبختانه طرح جامع شهری حسن‌آباد اخیراً تهیه، تصویب و ابلاغ شده است و طی آن بافت فرسوده 40 هکتار اعلام شده و بر اساس آن جانمایی‌ها صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع مالی به‌دنبال این هستیم با مشارکت خود مردم بافت‌های فرسوده را نوسازی کرده و مشکلات ساکنان این مناطق را مرتفع کنیم.

شهردار حسن‌آباد در ارتباط با مشخصات جغرافیایی مناطق فرسوده شهر حسن‌آباد تصریح کرد: چند نقطه از شهر حسن‌آباد از جمله مناطقی همانند قلعه بالا و قلعه پایی که جزو بافت‌های سنتی و قدیمی این شهر است بیشترین بافت فرسوده شهر را در خود جای داده است که شهرداری در نخستین فرصت اعتبار لازم را تامین و بافت فرسوده شهر را با کمک خود مردم نوسازی می‌کند.

به گزارش فارس، نخستین گردهمایی نخبگان و فرهیختگان نوسازی بافت‌های فرسوده به همت شهرداری منطقه 20 و با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران امروز در شهرری برگزار خواهد شد.

گردهمایی نخبگان و فرهیختگان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با هدف اعتمادسازی و ترغیب شهروندان به حضور و مشارکت در فرآیند نوسازی و ارتقا کارآمدی فعالیت‌ها و اقدامات این حوزه در محل فرهنگسرای ولاء واقع در اتوبان شهید کریمی، نرسیده به میدان نماز برگزار می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.