آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح وارنیش فلوراید برروی بیش از 14 هزار دانش آموز اجرا شد

راگانیوز – کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت شهرستان ری از اجرای طرح وارنیش فلوراید برروی 14هزار و 141 دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان خبرداد.

دکتر عبدالله عیوضی اظهارداشت: فلورایدتراپی بیشتر در جاهای صورت می پذیرد که فلوراید در آب آشامیدنی وجود ندارد ولی باید دقت شود که فلوراید اضافی نیز به دندان های کودک تجویز نشود زیرا این ماده اضافی باعث اختلال در مینای دندان دائمی کودکان و در نهایت آسیب دیدن بدن کودک می شود.

وی افزود: فلوراید اضافی برای دندان کودکان مضر است زیرا باعث اختلال در مینای دندان های دائمی آنان می شود.

فلورایدتراپی یکی از انواع معالجه برای دندان های کودکانی است که از دندان های ضعیفی برخوردارند این درمان نیز با تجویز و تشخیص دندانپزشک در صورتی که کودک بتواند آب دهانش را کنترل کند، باید صورت پذیرد.

این کارشناس بهداشت دهان و دندان تصریح کرد: دندانپزشک زمانی که تشخیص می دهد فلوراید از طریق خون وارد بدن نمی شود (آب آشامیدنی) فلوراید را به صورت موضعی از طریق ژل یا دهانشویه برای کودک تجویز می کند که این امر باید در مطب دندانپزشک انجام شود.

عیوضی، بیان داشت: کودک وقتی به سن پنج سال برسد و بتواند آب دهانش را کنترل کند دندانپزشک به منظور تقویت دندانهای آن به وسیله قالب های مخصوص فلورایدتراپی حداقل در فاصله زمانی چهار دقیقه و بر حسب نوع فلوراید ، عمل فلوراید تراپی را انجام می دهد.

وی گفت: فلورایدتراپی باید سالی 2 بار با ترکیبی با عنوان سدیم فلوراید صورت پذیرد و در این راستا ترکیب دیگری نیز با وارنیش فلوراید انجام می شود که می تواند با تجویز و تشخیص دندانپزشک تنها یک بار در سال صورت پذیرد.

عیوضی افزود: واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت شهرستان ری در همین راستا و طی سال گذشته فعالیت های گسترده مختلف از جمله ارایه خدمات دندانپزشکی ، توزیع جزوات آموزشی و برگزاری کلاس های بهداشت دهان و دندان در راستای بهبود شاخص های بهداشتی در شهرستان انجام داد.

این کارشناس مسوول، از توزیع 8200 عدد مسواک در مراکز ، پایگاه ها و خانه های بهداشت ، سه هزار عدد مسواک و خمیردندان و نخ دندان در هفته سلامت ، ارایه 39 هزار مورد خدمات دندانپزشکی در مراکز تحت پوشش ، توزیع پنج هزارو 500 کتابچه و جزوه آموزشی، گوشه ای از فعالیت های این واحد در سال گذشته بود.

دکتر عیوضی گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید در دو مرحله برای دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان طی سال گذشته اجرا شد که درآن 14 هزار و 141 دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان ری از خدمات این طرح بهره مند شدند و در سالجاری نیز این طرح از سوی واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت شهرستان بزودی به مورد اجرا درخواهد آمد.

ایرنا/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.