آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح پایش شبانه صنایع آلاینده شهرستان ری انجام شد

محسن شوکتی اظهارکرد: این طرح در نواحی و مناطق صنعتی آلوده خیز توسط ماموران اجرایی و کارشناسان این اداره در بخش های کهریزک، قلعه نو و مرکزی انجام شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی جامع و هدفمند درسال جاری این طرح بطور متمرکز و در مراحل زمانی مختلف در تمام نواحی صنعتی شهرستان بطور مستمر و با جدیت پیگیری خواهد شد.

شوکتی هدف اصلی از اجرای این طرح را بررسی و رصد کیفی زیست محیطی صنایع مستقر در شهرستان و انجام اصلاحات لازم زیست محیطی عنوان کرد و گفت: دراین پایش شبانه ضمن صدور اخطاریه زیست محیطی برای برخی از واحدها ، از ادامه فعالیت چندین واحد آلاینده از جمله واحد های بازیافت و آسیاب پلاستیک جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه تمامی این واحدها با ایجاد آلودگی هوا ضمن تخریب محیط زیست موجبات تهدید سلامت اهالی منطقه و واحدهای تولیدی همجوار را فراهم می آورند، اظهار کرد: اداره محیط زیست بارها اعلام کرده که با اصل کار بازیافت ضایعات پلاستیکی مخالفتی ندارد لیکن آنچه مهم می باشد نحوه انجام این کار است که کاملا غیراصولی و غیربهداشتی است و تنها راهکار این امر اینست که شهرداری های مناطق مختلف تهران از ابتدا بطور اصولی نسبت به جمع آوری این ضایعات و سپس با انتقال آن به مرکز دفن زباله کهریزک و ساماندهی واحدهای بازیافت ضایعات پلاستیک اقدام کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: اداره محیط زیست شهرستان ری از همه واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان توقع رعایت ضوابط زیست محیطی را برابر قانون دارد و با متخلفین نیز برطبق قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.