آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عاشقان اهل بیت (ع) با حضور در شهرری، کربلای ایران خون گریستند

به گزارش راگانیوز، مراسم اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع)صبح امروز /دوشنبه/ همزمان با سراسر جهان اسلام در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و امام راحل با حضور عاشقان و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

شهرری مملو از عزادارانی است که امروز نتوانستند در کربلای حسینی حضور یابند و خود را به کربلای ایران و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسانده تا با قافله آل الله در اربعین سید الشهدا و یاران با وفایش به سوگ بشینند.

مردم پایتخت ایران اسلامی همدل با کاروان حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) از ساعات ابتدایی روز با پای پیاده از اقصی نقاط استان تهران به طرف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به صورت خودجوش حرکت کردند.

همه مردم ایران اسلامی امروز با پای دل به کربلای معلی رفتند تا بار دیگر ضمن عرض تسلیت به عقیله بنی هاشم با امام عصر تجدید پیمان ببندند که دست از یاری فرزند رسول الله برنخواهند داشت و راه کاروان حسینی را ادامه خواهند داد.

عزاداران حسینی با راه اندازی دسته های سینه زنی از خیابان های منتهی به حرم عبور کرده و وارد صحن مطهر حضرت عبدالعظیم می شوند.

فریادهای ˈلبیک یا حسینˈ، ˈلبیک یا ابوالفضلˈ و ˈیا زینبˈ سوگواران در صحن مطهر طنین انداز شده و فضای معنوی این بارگاه ملکوتی را دو چندان کرده و تا ظهر امروز این حضور به اوج معنوی خود خواهد رسید.

در حرم حضرت عبدالعظیم پیرغلامان و مداحان اهل بیت با چهره های اندوهگین اشعاری از اسیری زینب و فرزندان امام حسین (ع)قرائت کردند و زایران حضرت در غم کشته شدن این سلاله پیامبر گرامی گریستند.

چند سالی است که سنت حسنه زیارت اربعین حسینی با پای پیاده سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا به سمت کربلا کشانده است.

اربعین حسینی، جویبار همیشه جاری عاشورا روز شهادت حماسه سازان و اربعین روز زیارت مرقد مطهر عاشقانی است که در راه خدا سر به نیزه شدند.

عاشورا، خروش خون حسین(ع) است و اربعین پژواک این فریاد ظلم شکن است.

عاشورا و اربعین، نقطه ابتدا و انتهای عشق نیست؛ بلکه چله عارفانه تشیع سرخ علوی است.

عاشورا تا اربعین، نقطه اوج عشق حسینی است و در این چهل روز، حسین بن علی(ع) تنها سخن محافل است تا در طول عمر انسان، بهانه بیداری و ظلم‏ستیزی مردم آزاده جهان باشد.

آری! از هر کجای شهرمان به قصد همراهی، همنوایی و همگامی با زائران کربلای حسینی علیه السلام با پای پیاده به راه می افتیم به سمت ˈقبله تهرانˈ، حرم ملکوتی سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی.

در راستای بزرگداشت اربعین حسینی قافله پیاده عزاداران حسینی در روز اربعین از آستانه مقدس امامزاده حسن (ع ) حرکت کرده و تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع ) به عزاداری پرداختند.

به مناسبت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله (ع) مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور همه هیئت های مذهبی در روز اربعین در آستان مقدس امامزاده حسن (ع ) برگزار شد.

عزاداران حسینی در روز اربعین بعد از قرائت زیارت عاشورا از آستانه مقدس امامزاده حسن (ع ) به سوی حرم مطهر سیدالکریم (ع) در شهرری حرکت کردند.

همچنین عاشقان و زائران سالار شهیدان با برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی در روز اربعین پیاده از مسیرهای امامزاده حسن (ع )، سرپل امامزاده معصوم، میدان گمرک، راه آهن، شوش و فدائیان اسلام طی طریق می کنند تا نماز ظهر اربعین را در آستانه مقدس حضرت عبدالعظیم (ع ) اقامه کنند.

مسوول ستاد پیاده روی اربعین حسینی آستان مقدس امامزاده حسن (ع ) در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:امام حسین(ع) با قیام و از دست دادن جانش جلوی بزرگترین انحرافات که در سیره پیامبر(ص) و دین خدا ایجاد شده بود را گرفت.

ˈمحمد حبیبیانˈ با بیان اینکه این کار با هدف عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر(عج) صورت می گیرد، تاکید کرد: اقامه عزاداری تفسیر کلام نورانی امام راحل است که فرمود ˈ اسلام به برکت همین محرم و صفر است که زنده مانده استˈ.

گزارش خبرنگار ایرنا از حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز حاکی است که دسته های عزادار در صحن مطهر امام راحل سینه زنی کرده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مرثیه سرایی می کنند.

زایران حرم مطهر امام راحل دسته دسته در صحن مطهر گرد هم آمده و زیارتنامه امام راحل، زیارت اربعین و عاشورا را قرائت کردند.

مراسم اربعین حسینی در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها، گلزار شهدا، تکایا و شهرهای حسن آباد، قیامدشت، باقرشهر و کهریزک در مصلای این شهرها با حضور امامان جمعه و جماعت و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.