آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

عاشورا یک فرهنگ است / جوان ایرانی برای دفاع از میهن باید به فرهنگ اسلامی و ایرانی علاقه مند باشد

به گزارش راگانیوز ؛ وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) گفت : زندگی امام حسین (ع) باید برای ما الگو باشد و یک مساله بزرگی به نام عاشورا وجود دارد که باید در زندگی ، فرهنگ، تربیت مذهبی خانواده ، مش سیاسی و اقتصادی و اجتماع مورد بررسی قرار داده و همواره مدنظر بگیریم .
وی با بیان اینکه حزب ها همواره فقط معطوف به قدرت نیستند ، افزود : امروزه در دنیا احزاب بسیار به روز شده اند و جایگاه سیاسی و اجتماعی پیدا کرده اند و با برنامه ریزی و پویا شدن امور اجتماعی و فرهنگی فعالیت های اجتماعی را ارتقا می دهند .
دکتر علیجانی پیشرفت اقتصادی را در گرو کار فرهنگی دانست و گفت : هر کشوری که بخواهد اقتصاد خود را قوی و بزرگ نماید باید کار فرهنگی را از ریشه شروع کند به طور مثال زمانی که می خواهیم کالایی به کشور دیگری صادر نماییم باید ببنیم که آن کشور و فرهنگش می تواند پذیرای کالای صادر شده باشد یا نه و آیا در فرهنگ آن کشور قابل استفاده است ، پس بنابراین فرهنگ مساله ای بسیار مهم در تمامی امور است .
نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران ، ری و شمیرانات در ادامه تصریح کرد : جوانان ایرانی برای دفاع از کشور باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنا و به آن علاقه مند باشند و اگر جوانی با فرهنگ ما آشنا نبود نمی توان از آن انتظار داشت تا از میهن خود دفاع کند .
وی در خصوص فرهنگ عاشورایی یادآور شد : امام حسین (ع) برای جاه طلبی ، مقام و مسئولیت نیامده بود بلکه برای از بین بردن انحرافاتی دینی و آزادگی جنگید تا اول به امور اسلام و هویت اسلامی بپردازد و سپس از آن دفاع کند .
دکتر علیجانی عاشورا را یک فرهنگ دانست و افزود : عاشورا و امام حسین (ع) یک فرهنگ است و از این فرهنگ ها نیز در نظامات سیاسی بسیار دیده می شود و ما اصلاح طلبلان معتقد هستیم که دورهم جمع شده ایم تا بر دولت نظارت نماییم و فرهنگ را قوی کنیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.