آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرصت در کنار هم بودن در هوای رمضان در فرهنگ‌سرای ولاء

به گزارش راگانیوز، ایستگاه‌های مختلفی از ابتدای درب ورودی فرهنگ‌سرا ولاء توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند از جمله ایستگاه‌های کتاب و کتابخوانی، حجاب، طب سنتی، خیریه امام علی(ع) و ده‌ها ایستگاه دیگر همه در اطراف محوطه فرهنگ‌سرا قرار گرفته‌اند و هر ایستگاه مخاطبان خاص خود را دارد.

اطراف ایستگاه‌ها، گوشه و کنار فرهنگ‌سرا، تعدادی از خانواده‌ها بر روی چمن‌ها و عده‌ای بر روی صندلی‌های مراسم نشسته و یا قدم‌زنان در حال گفت‌و‌گو هستند و تا جایی که چشم کار می‌کند هر گوشه و کناری پر از آدم‌هایی است که فراغت و فرصتی برای با هم بودن یافته‌اند.

همچنان که مردم به‌ویژه بچه‌ها سرگرم تماشای ایستگاه‌ها هستند و عده‌ای نیز به انتظار نشسته‏‌اند، صدای تلاوت قرآن کریم توسط علی کاظمی که بیانگر شروع برنامه است به گوش می‌رسد.

با اعلام آغاز برنامه بیشتر مردم از ایستگاه‌ها به سمت جشن «ماه 20» می‌روند. صدای سرود جمهوری اسلامی ایران در فضا می‌پیچد و اندکی بعد مجری برنامه علیرضا پناهی به‌روی صحنه می‌آید.

مرد و زن، پیر و جوان و بیش از همه کودکان منتظر بودند تا ببینند که چه برنامه‌هایی در دهمین شب برایشان آماده شده است. در این بخش از برنامه، خواننده جوان حسین زهروند چند قطعه هنری اجرا کرد که مورد توجه همه علی‌الخصوص جوانان قرار گرفت.

پس از پایان برنامه حسین زهره‌وند کلیپ تصویری «روی ماه خدا را ببوس» پخش شد.

حالا نوبت به سخنرانی مذهبی رسیده است. همان‌طور که برگزار‌کنندگان برنامه، برای هر شب موضوعی را در نظر گرفته‌اند، امشب حجت‌الاسلام صنیعی در مورد «همدلی با اهل بیت(ع)» سخن می‌گوید.

حجت‌الاسلام محمود صنیعی با توجه به کریم اهل بیت (ع)، امام مجتبی (ع) می‌گوید: کریم تنها صفتی است که شیطان هم از آن می‌ترسد.

کارشناس مذهبی در صحبت‌های خود با اشاره به اهل بیت (ع) گفت: هر کس به خاطر اهل بیت (ع) و خدا دست یتیم را بگیرد اهل بیت (ع) ضامن او می‌شوند و در آن دنیا دست او را می‌گیرند.

در دهمین شب ماه رمضان، مسابقه‌ای با هدایای بانک شهر برگزار شد و در ادامه مسابقه جوانان روی سن حاضر شدند و در مسابقه خوانندگی با یکدیگر به رقابت پرداختند. همه در حال تشویق کردن بودند و هر یک از شرکت‌کنندگان را به نسبت رضایت خود تشویق می‌کردند که بالاخره با انتخاب مردم جایزه به نفر اول داده شد.

در بخش پایانی برنامه نقالی‌خوانی توسط استاد مجتبی حسن‌بیگی اجرا شد که این برنامه به عنوان آخرین آیتم از برنامه مورد توجه همه شهروندان قرار گرفت.

کم‌کم به لحظات پایانی برنامه رسیدیم و پس از اتمام بخش‌های برنامه، مردم دست به آسمان برده و دعای فرج را همراه با دعای آخر با مجری برنامه خواندند و با خلوص نیت صندوق گلریزان برای ایتام در بین مخاطبان چرخید تا هر کس هر چه می‌توانست کمک کند و در آخر همه مردم در آرامش فرهنگسرای ولاء را ترک و به سمت خانه‌های خود راهی شدند.

گفتنی است ویژه‌برنامه «ماه 20» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های ویژه میدانی و جشن با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارائه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوعی به شهروندان شهرری ارائه می‏‌شود.

در پایان شایان ذکر است: ویژه‌برنامه «ماه 20» هر شب از ساعت 21 تا 24 به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگ‌سرای ولاء برگزار می‌گردد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505 بگیرید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.