آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار: استقلال کامل شهرستان ری در دستور کار قرار دارد

به گزارش راگا نیوز به نقل از ایرنا،ˈهدایت الله جمالی پورˈ دوشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های شهرستان ری با اشاره به اهمیت این بخش از استان تهران به عنوان منطقه مذهبی تهران افزود: شهرری از تاریخ و تمدن چند هزارساله برخوردار است و به لحاظ تاریخی شناسنامه ایران است و خدمت به مردم این منطقه وظیفه مسوولان است .

وی شهرستان ری را از مهمترین اماکن معنوی استان تهران دانست و گفت: قرار گرفتن بارگاه مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، وجود 28 امامزاده و اماکن متبرکه، وجود مرقد مطهر امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین مزار هزاران شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی در منطقه از جمله دلایل تمسک جستن مردم تهران به شهرری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها برای مسوولین اهمیت شهرری را ترسیم کرده اند و غفلت از این منطقه به نوعی غفلت از تاریخ این سرزمین کهن است.

جمالی پور در ادامه، ارتقا هرچه سریعتر برخی از ادارات این شهرستان به اداره کل را یکی از ضروریات فعلی شهرستان ری ذکر کرد و گفت: همانطور که فرمانداری شهرستان ری به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرده ساختار اداری این شهرستان نیز می بایست ارتقا پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر استقلال اداری شهرستان ری حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 1393 اظهار امیدواری کرد با تعامل و همکاری مناسبی که بین مدیران کلان و استانی تهران وجود دارد بر اساس ماده 14 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، همه نهادها و سازمان های زیرمجموعه دستگاه های دولتی ری بصورت مستقل تشکیل شوند.

جمالی پور اذعان داشت: در حال حاضر به لحاظ ساختار اداری برخی ادارات و سازمانهای شهرستان ری فاقد مدیریت واحد بوده و هماهنگ عمل نمی کنند و ارتباط سازمانی با شهرستان ری ندارند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در این مدتی که کار را شروع کرده ایم ادارات تامین اجتماعی و اداره برق نسبت به ارتقای ساختاری و اداری خود اقدام کرده اند و مابقی دستگاه ها نیز در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی افزود: دولت اعتقاد دارد استقرار اداری شهرستان ری هرچه زودتر شکل گیرد و با کمک دولت تدبیر و امید ظرف حداکثر چند ماه آینده این ظرفیت ها اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار ما از مدیران استانی این است که همه انتصابات شان با رعایت قانون و تعامل با نماینده عالی دولت در این شهرستان صورت پذیرد.

***کشاورزی شهرستان ری مورد غفلت واقع شده است

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه، حاصلخیزترین زمین های کشاورزی استان تهران در شهرری است افزود: متاسفانه در طول سالیان گذشته کشاورزی این منطقه مورد غفلت واقع شده است.

وی با بیان اینکه، در بسیاری از اراضی کشاورزی شهرستان ری ساخت و سازهای غیرقانونی صورت گرفته است، تصریح کرد: با ساختاری مستقل و قدرتمند می توان با تمامی این مشکلات مقابله کرد.

***نگاه عالمانه ای به مسکن مهر وجود نداشته است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با اشاره به مشکلات برخی از تعاونی های مسکن مهر این منطقه گفت: متاسفانه نگاه عالمانه ای درخصوص ساخت مسکن مهر اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه، در کارهای اجرایی می بایست همواره نقاط مثبت و منفی کار سنجیده شود افزود: قبل از ساخت مسکن مهر بحث زیرساخت های آن از جمله تامین آب، برق و گاز مورد توجه و پیش بینی جدی قرار نگرفته است.

جمالی پور اضافه کرد: به طور قطع در دولت قبل نیز خدمات شایسته ای صورت گرفته و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند باید کارهای مثبت دولت قبل ادامه یابد و نقاط ضعف آن نیز برطرف شود در غیر اینصورت نظام ضرر می کند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و براساس واقعیت ها از ظرفیت ها و منابع موجود در جهت پیشبرد امور و رفع مشکلات حداکثر استفاده خواهد شد.

*** رسانه ها نقش موثری در اصلاح امور دارند

فرماندار شهرستان ری همچنین با اشاره به نقش موثر رسانه ها در توسعه و پیشرفت جوامع گفت: رسانه رکن چهارم دمکراسی است و به عنوان زبان گویای مردم، نقش اساسی در انتقال مطالبات مردم به برنامه ریزان و مجریان کشور ایفا می کند.

وی افزود: رسانه ها باید مستقل باشند و از استقلال کافی برخوردار باشند و هرچقدر رسانه مردمی تر باشد بهتر می تواند به اصلاح امور کشور کمک کرده و از کجروی ها جلوگیری کند.

جمالی پور اضافه کرد: خبرنگاران نیز باید عادل باشند و از انتشار اخباری که صحت و سقم آن مشخص نیست پرهیز نمایند چرا که با نشر اخبار و مطالب غیرواقعی و جهت دار اعتبار رسانه ای خود را ازدست خواهند داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، پژوهش و تحلیل درکنار خبر را از ملزومات کاری رسانه ها دانست و گفت: پرداختن تنها به یک خبر و واقعه بدون هیچگونه تحلیل به مرور به اعتماد مردم لطمه وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از نشریات دنیا از شمارگان میلیونی برخوردار هستند افزود: رسانه بر اساس عملکردش می تواند در جامعه نفوذ کرده و مورد اقبال مردم واقع قرار گیرد.

وی گفت: همه دستگاه ها می بایستی با خبرنگاران که وظیفه ذاتی آنان تهیه و انعکاس خبر است، تعامل مثبت و روحیه همکاری داشته و سعی کنند به پرسش های آنان پاسخی مستند و مستدل ارائه کنند.

فرماندار شهرستان ری، یکی از اولویت های کاری خود را تعامل دوسویه و همکاری مناسب با خبرنگاران این شهرستان ذکر کرد و گفت: ما از انعکاس نقاط ضعف خود در خدمات رسانی به مردم ابایی نداریم چرا که بعدها مردم در خصوص عملکردمان قضاوت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.