آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری: خبرنگاران چشمان بیدار و دیده بان جامعه هستند

به گزارش راگانیوز به نقل از از فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور جریان آزاد اطلاعات را لازمه توسعه و پیشرفت جامعه دانست و گفت: گردش آزاد اطلاعات باعث شفافیت مناسبات دستگاه های اداری می شود و از وقوع تیرگی و کدری در مناسبات قدرت جلوگیری می کند.
وی کمک به شفافیت و تیرگی زدایی را از مهمترین ویژگی های شغل خبرنگاری دانست و اظهار داشت: از ویژگی های یک حکمرانی خوب، وجود مطبوعات آزاد و خبرنگاران رشید است که از وقوع فساد در جامعه و ساختار اداری جلوگیری می کنند.
جمالی پور پایمردی خبرنگاران در پیگیری قول های بر زمین مانده مسئولان و همچنین انتقاد سازنده این قشر از کارگزاران دولتی را یک نعمت و فرصت برای مدیران برشمرد و تاکید کرد: یک مدیر باید همیشه انتقاداتی که از وی می شود را رصد کند و اگر نکته بجا و درستی مطرح شده بود، آنها را به گوش جان شنیده و در مدیریت خویش به کار گیرد.
وی با انتقاد از دید منفی برخی به خبرنگاران تاکید کرد: باید بپذیریم که جامعه بدون خبرنگار و عاری از رسانه های مستقل و جریان آزاد اطلاعات، جامعه ای است که مستعد وقوع انواع نارسایی هاست و احتمال وقوع فساد و کژی در آن زیاد می شود، لذا برای آن که بتوان حاکمیت شفاف و خوب داشت، باید در تحکیم رسانه های مستقل و خبرنگاران پویا کوشید.
محمود صارمی خبرنگار و رئیس نمایندگی خبرگزاریِ جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران، ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.
به همین مناسبت در تقویم رسمی کشور ۱۷ مرداد، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.