آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار شهرری: ایمنی زیرساخت توسعه است

به گزارش راگانیوز، هدایت الله جمالی پور گفت: در کشورهای پیشرفته، یکی از اهداف دولت ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست یابی به حداکثر توسعه است.
وی با اشاره به هفتم مهر روز آتش نشان گفت: آتش نشان در هر حادثه ای جان خود را در دست گرفته و با فداکاری در تلاش است تا امنیت جانی شهروندان را حفظ کند.
جمالی پور با اشاره به جایگاه اجتماعی آتشنشانان و میزان تاثیرگذاری این قشر زحمت کش در ایجاد ایمنی لازم برای شهروندان تصریح کرد: آتش نشانان مظلوم ترین و فداکارترین خادمان شهر هستند که برای خدمت به مردم جان خود را در دست گرفته اند.
وی گفت: تلاش مجموعه فرمانداری ری بر این است با مطالعه کارشناسی از طریق ستاد بحران شهرستان موضوع تکمیل تجهیزات و فراهم کردن امکانات موردنیاز در شهرداریها برای خدمت رسانی مطلوب در زمان بروز حادثه فراهم گردد.
جمالی پور با تاکید بر موضوع پر اهمیت فرهنگسازی در لایه های اجتماعی بیان داشت :هدف از نامگذاری این روز به عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی، تبدیل ایمنی در کشور به یک فرهنگ است.
وی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای حادثه خیز دنیا است افزود: از چهل حادثه طبیعی شناخته شده، 30 موردآن در ایران امکان وقوع دارد و برای همین توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط ومقررات ایمنی امری ضروری است.
هفتم مهرماه به پاس جانفشانی های آتش نشانان در مهار آتش سوزی پالایشگاه نفت آبادان در سال 1359 روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.